کد خبر : 275653
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
-

شناسایی ۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در گلوگاه

شناسایی ۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از شناسایی ۳۰ مورد توقف عملیات احداث بنا و دیوارکشی غیرمجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش عصرقائم، مهدی باباجانی در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد  پرونده هاي قضايي موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ قانون حقظ كاربري اراضي زراعي و باغ ها خبر داد: اكيپ گشت ۱۳۱ اداره امور اراضي اين مديريت در راستاي تبصره يك ماده ده قانون فوق الذكر از ابتداي سال تاكنون بيش از ۴۶ مورد اخطاريه، ۳۰ مورد توقف عمليات در قالب فنس كشي، ديواركشي، خاكبرداري و… صادر كرده است.

وی افزود :همچنين پس از گزارش تغيير كاربري غيرمجاز از سال گذشته،  ۳ مورد حكم اجراي تبصره دو ماده ده از سوي دادستان محترم صادر گرديده است كه پس از تهيه ادوات همچون لودر و… احكام اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمناً لازم به توضيح است ۲ فقره پرونده شكايتي كه در سال ۱۳۹۹ در مراجع قضايي طرح دعوي گرديده است، مراحل آن در حال پيگيري و رسيدگي مي باشد كه يك مورد آن منجربه صدور راي بدوي جهت قلع و قمع ديوار به مساحت ۳۵ مترمربع و جزاي نقدي  به مبلغ  ۴۲ میلیون تومان شده است و در صورت صدور حكم قطعي از دادگاه تجديدنظر استان اجراي آن در دستور كار قرار خواهد گرقت.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه  گفت: با هدف تقویت مشارکت مردمی و نظارت همگانی برای حفاظت از اراضی کشاورزی، این مدیریت در ایام تعطیلات نیز آمادگی دریافت گزارشات مردمی در حوزه تغییر کاربری زمین های زاعی و باغ ها، جلوگیری از تفکیک و خرد کردن زمین های کشاورزی، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذاری، گزارش اراضی کشاورزی رها شده و سایر موارد برای حفاظت از اراضی کشاورزی را دارد.

وی در پایان از كساني كه قصد سرمايه گذاري در بخش كشاورزي را دارند خواست براي كسب مجوز تغيير كاربري به این مديريت مراجعه و از هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز اجتناب كنند، در صورت عدم رعايت اين موضوع از طريق مراجع قضايي نسبت به قلع و قمع بناهاي احداث شده اقدام خواهد شد.

 
شناسایی 30 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در گلوگاه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 17 =