کد خبر : 274326
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
-

تعطیلات یازده روزه عید قربان در ترکیه

تعطیلات یازده روزه عید قربان در ترکیه

در ترکیه یکی از عیدهای بسیار مهم مسلمانان عید قربان می باشد که هر ساله تعطیلات چند روزه ای را برای آن در نظر می گیرند . امسال تعطیلات عید قربان در ترکیه از ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ شروع شده است و تا ۱۱ روز دیگر ادامه خواهد داشت .

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام بیسان گشت، اردوغان رییس جمهور ترکیه که هر ساله مدت تعطیلات رسمی در ترکیه را اعلام می کند  در مورد تعطیلات عید قربان ۲۰۲۱ اظهار داشت با توجه به قرارگیری عید قربان وسط هفته تعطیلات عید قربان ۹ روز می شود و با احتساب دو روز تعطیلات رسمی  به مناسبت کودتای نافرجام ۲۰۱۵ کل تعطیلات عید قربان در مجموع ۱۱ روز خواهد بود .

عید قربان که برابر است با دهم ذی الحجه  در واقع یکی از اعیاد مهم برای تمامی مسلمانان جهان است که یادآور اخلاص و بندگی حضرت ابراهیم (ع) در برابر پروردگار می باشد. عید قربان جز روز های مبارک و بزرگ در جهان اسلام به حساب می اید . گفتنی‌ است عید قربان نه تنها در اسلام بلکه در بین انسان های اولیه هم صورت می گرفته که بشر به قصد رضایت خداوند از بندگان دست به قربانی انسان و حیوان می زدند که بعد از وحی ای که از طرف خداوند بر حضرت ابراهیم نازل شد قربانی کردن حیوان به جای انسان از طرف خداوند دستور داده شد .

در ایام تعطیلات عید قربان در ترکیه چه می گذرد ؟

با توجه به تعطیلات چند روزه و سراسری عید قربان در ترکیه ، تمام مراکز اداری و دولتی تعطیل می باشد و مردم ترکیه سعی می‌کنند این چند روز تعطیلی را در کنار خانواده و دوستانشان سپری کنند و به سفر های خانوادگی بروند .

در روز عید تمامی مساجد نماز عید به پا می‌دارند و شیرینی و شکلات پخش می کنند.

مردم به دید و بازدید هم می‌روند و شب در کنار دریا فشفشه و جشن و شادی بر پا می‌کنند.

تمامی مراکز خرید و پاساژها و مغازه ها در استانبول و شهر های دیگر ترکیه باز می باشد و معمولا بخاطر عید قربان آفرهای ویژه ای را در نظر می گیرند.

در شهر های توریستی ترکیه همچون استانبول تعداد مسافران افزایش پیدا می کند به طوری که اکثر هتل های استانبول در این تاریخ پر هستند. بسیاری از این مسافران برای خرید از آفرهای ویژه عید قربان با این کشور سفر می کنند .

مردمان ترکیه سعی در قربانی کردن گوسفند دارند و هر کس بنا به وسع مالی که دارد سعی در انجام این فریضه الهی دارد . به طوری که حتی برخی از خانواده ها که توان خرید یک گوسفند را ندارند به صورت چند نفره گوسفند را خریداری و قربانی را انجام می‌دهند.

تعطیلات یازده روزه عید قربان در ترکیه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =