کد خبر : 273735
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
-

اکران اینترنتی مستند «بازگشت نازی»

اکران اینترنتی مستند «بازگشت نازی»

مستند «بازگشت نازی» به کارگردانی مجید عزیزی با محوریت ظهور مجدد جریان راست افراطی و ریشه یابی چگونگی رشد مهاجرستیزی و ملی گرایی در اروپا در پلتفرم‌های نمایش خانگی عرضه اینترنتی شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی خانه مستند؛ مستند «بازگشت نازی» با پشتوانه گفتگوی مستقیم با پژوهشگران علوم سیاسی و ژئوپلیتیک، سیاستمداران و جامعه شناسان سیاسی اروپا مانند ولفگانگ اشتریک، نونا مایر و الکساندر دوگین و … در طی دو سال گردآوری شده و در تلاش است تا به این پرسش‌ها پاسخ دهد که معنای اصطلاح راست افراطی که امروزه در اخبار و رسانه ها زیاد می شنویم، چیست؟ و قدرت گرفتن راست‌های افراطی در کشورهای حوزه اتحادیه اروپا چه تاثیری بر کشورهای جهان از جمله ایران دارد؟

مستند «بازگشت نازی» در ۷ کشور اروپایی تصویربرداری شده؛ بخش نخست آن به تاریخچه شکل گیری اتحادیه اروپا و همگرایی اروپایی و فراز و فرودهای آن می پردازد و بخش دوم آن، رشد پدیده راست افراطی، نئونازی ها، نژادپرستی، مهاجرستیزی و قدرت گرفتن احزاب ناسیونالیست افراطی در کشورهای اروپایی را از جنگ جهانی دوم به این سو مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده است.

چرا امروزه راست گرایان افراطی مانند گذشته، یهودستیز نیستند و در عوض اسلام ستیز شده اند؟ با رشد نژادپرستی چه بر سر مهاجران ساکن اروپا می‌آید؟، چرا راست گرایان افراطی با اتحادیه اروپا مخالف‌اند و می خواهند کشور خود را از آن خارج کنند؟ و آیا ظهور راست افراطی به معنای بازگشت مجدد نازی ها و هواداران فاشیسم در اروپاست؟ از گزاره‌هایی هستند که «بازگشت نازی» در گفت‌وگو با کارشناسان مختلف و حضور در محل اتحادیه اروپا به دنبال پاسخ آنها بوده است و مخاطبان با مراجعه به سایت هاشور می‌توانند این مستند را تماشا کنند.

دکتر سید نادر نوربخش پژوهشگر و محقق و مجید عزیزی تهیه کننده و کارگردان مستند «بازگشت نازی» هستند که تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

اکران اینترنتی مستند «بازگشت نازی»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =