کد خبر : 273378
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
-

آغاز همکاری پردیس کیش دانشگاه تهران با دو دانشگاه خارجی

آغاز همکاری پردیس کیش دانشگاه تهران با دو دانشگاه خارجی

مسئولان پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران با دو دانشگاه آلمانی و اندونزیایی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا کردند.

به گزارش عصرقائم،

پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران با هدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی، تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌های “UPN VETERAN Yogyakarta“ اندونزی و” bbw” آلمان منعقد کرد.

در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی تفاهم‌نامه همکاری بین پردیس بین‌المللی کیش و دانشگاه “UPN VETERAN Yogyakarta” اندونزی، در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و استفاده از توانمندی‌های مشترک دو دانشگاه، به‌ویژه انجام پروژه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی نو منعقد شد.

ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تبادل استاد و دانشجو و انجام چندین برنامه فرهنگی مشترک مانند شرکت در دوره‌های آموزشی زبان فارسی مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی پردیس کیش را می‌توان از جمله زمینه‌های همکاری‌های این تفاهم‌نامه مشترک برشمرد. بیشترین موضوع این همکاری‌ها، در بخش تحصیلات تکمیلی و گسترش پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه‌های نفت، گاز، معدن و کشاورزی خواهد بود.

همچنین این پردیس، با هدف توسعه توانمندی‌ها در زمینه‌های علمی و پژوهشی و تقویت همکاری‌های علمی بین‌المللی تفاهم‌نامه دیگری را با دانشگاه ”bbw” برلین آلمان منعقد کرد. در این تفاهم‌نامه، نسبت به برقراری دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مشترک که به دریافت مدرک تحصیلی در هر یک از دو دانشگاه بیانجامد و نیز تبادل استاد و دانشجو، موافقت شد.

برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی کوتاه‌مدت، همکاری با پارک علم و فناوری پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، تبادل داده و اطلاعات علمی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی، اختراع، چاپ مقاله مشترک، برگزاری کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای مشترک و شرکت در دوره‌های آموزشی طرفین به‌خصوص دوره آموزش زبان فارسی در مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی پردیس کیش از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه علمی آموزشی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دانشگاه ” bbw” آلمان، یکی از مراکز علمی در شهر برلین آلمان با بیش از ۲۵ رشته نو در زمینه مدیریت، مهندسی و صنعت نسل چهارم است. همکاری دوسویه‌ با این دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز انتقال علمی و صنعتی نوین در صنعت نسل چهارم برای کشور و منطقه باشد. دانشگاه “UPN VETERAN Yogyakarta” نیز در زمره‌ دانشگاه‌های معتبر اندونزی و شرق آسیا در رشته‌های کشاورزی، معدن، نفت و گاز است و همکاری متقابل با این دانشگاه می‌تواند، زمینه‌ جذب دانشجو، انجام پروژه‌های صنعتی و تبادل علمی و فنی را به همراه آورد.

آغاز همکاری پردیس کیش دانشگاه تهران با دو دانشگاه خارجی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + یک =