کد خبر : 272421
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
-

بزرگترین آزمون علمی در مازندران آغاز شد

بزرگترین آزمون علمی در مازندران آغاز شد

بزرگترین آزمون علمی کشور صبح امروز با حضور حدود ۵ هزار داوطلب مازندرانی آغاز شد.

به گزارش عصرقائم، آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از صبح امروز چهارشنبه ۹ تیر آغاز شد و به مدت ۴ روز همزمان با سراسر کشور در مازندران هم برگزار می‌شود.

بنا بر زمانبندی اعلام شده توسط سازمان سنجش، آزمون سراسری امسال در گروه آزمایشی هنر صبح امروز چهارشنبه ۹ تیر ، گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا پنجشنبه ۱۰ تیر ، گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۱۱ تیر و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز صبح روز شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال جاری در مازندران ۴۹ هزار و ۹۱۱ نفر است که ۳۰ هزار و ۸۹۳ نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند.

سعدی پور افزود : بیشترین تعداد داوطلبان آزمون سراسری در مازندران با ۲۰ هزار و ۸۷ نفر مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی است و پس از آن هم گروه آزمایشی علوم انسانی با ۱۱ هزار و ۹۷۳ نفر قرار دارد.

وی آمار داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی را پنج هزار و ۹۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: در گروه آزمایشی هنر چهار هزار و ۴۰۰ نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز هفت هزار و ۴۹۱ داوطلب مازندرانی حضور دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در جریان برگزاری کنکور در حوزه‌های امتحانی سختگیرانه اجرا می‌شود، گفت: تمامی دانش آموزان و دست‌اندرکاران کنکور پیش از ورود به حوزه امتحانی تب سنجی می‌شوند.

سعدی پور افزود: برای حفظ سلامتی شرکت کنندگان در آزمون سراسری، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است تا این داوطلبان با اطمینان خاطر بیشتری در حوزه‌های امتحانی حاضر شوند.

وی با بیان اینکه حفظ سلامتی دانش‌آموزان شرکت کننده در کنکور سراسری امسال با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان در اولویت است افزود: نمایندگان وزارت بهداشت با هدف اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی از چند روز قبل، از تمام حوزه‌های امتحانی بازید کردند و در روز برگزاری آزمون نیز کارشناسان بهداشتی در تمام حوزه‌ها به صورت مستمر حضور دارند.

سعدی پور با اعلام این که صندلی‌ها در حوزه‌های امتحانی با فاصله ۱.۸۰ تا ۲ متری چینش شده است، گفت: تمامی حوزه‌های امتحانی از تهویه مناسب برخوردارند و نظارت و بازدید‌های مستمر از مکان برگزاری آزمون هم به عمل می‌آید تا داوطلبان در فضایی امن و راحت آزمونشان را پشت سر بگذارند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در عین حال بر ضرورت همکاری داوطلبان و خانواده هایشان با دست اندرکاران برگزاری آزمون از جمله رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: خانواده‌های دانش‌آموزان و دیگر افراد همراه نیز باید در روز برگزاری آزمون از تجمع مقابل حوزه‌های امتحانی خودداری کنند تا سلامت خود و دیگران را با خطر مواجه نکنند.

سعدی پور تصریح کرد: طبق اعلام سازمان سنجش، داوطلبان می‌توانند تا قبل از زمان برگزاری آزمون با مراجعه با آدرس اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sangesh.org نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

وی از داوطلبان خواست از همراه داشتن ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت، انگشتر و دستبند هوشمند هنگام ورود به حوزه امتحانی خودداری کنند و هشدار داد: همراه داشتن این وسایل هنگام برگزاری آزمون تخلف محسوب می‌شود و با فرد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

سعدی پور همچنین به داوطلبان توصیه کرد تا در روز برگزاری آزمون، کپی کارت شرکت در جلسه، کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار به همراه داشته باشند.

بزرگترین آزمون علمی در مازندران آغاز شد/رقابت ۵۰ هزار داوطلب در کنکور سراسری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =