کد خبر : 272219
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

بازدید اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تاسیسات هسته‌ای اراک

بازدید اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تاسیسات هسته‌ای اراک

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بازدید اعضای کمیسیون از تاسیسات هسته‌ای آب سنگین اراک خبر داد.

به گزارش عصرقائم، روح‌الله نجابت در گفت‌وگو ، با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تاسیسات هسته‌ای آب سنگین اراک، بیان کرد: رئیس و اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در راستای نظارت‌های میدانی و ارزیابی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، امروز از تاسیسات هسته‌ای اراک و پروژه در حال ساخت رآکتور تحقیقاتی IR20 و میزان پیشرفت آن و همچنین آخرین وضعیت رآکتور IR40 در مرکز هسته‌ای خنداب اراک بازدید کردند.

وی در ادامه با اشاره به ماده ۵ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اظهار کرد: بر اساس این ماده سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است همزمان ساخت هر دو رآکتور IR20 و IR40 را در دستور کار خود قرار دهد. این پروژه به منظور جایگزینی رآکتور تحقیقاتی تهران و تولید رادیو ایزوتوپ‌های مورد نیاز در حوزه‌های پزشکی و صنعتی است. در بازدید امروز آخرین وضعیت اقدامات حفاظتی و امنیتی سایت اراک مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بازدید امروز تاسیسات تولید آب سنگین و فرآورده‌های ارزشمند آن از جمله اکسیژن ۱۸ و انواع دوتره‌های پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی برای مصارف حوزه سلامت و دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها مورد بررسی و نظارت قرار گرفتند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در این بازدید اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از کارشناسان، مهندسان و کارکنان سایت اراک قدردانی کرده و پیام قدردانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زحمات و تلاش‌های افتخار آمیز صنعت هسته‌ای را به آنها ابلاغ کردند. در این بازدید اعضای کمیسیون تاکید کردند که با وظایف تقنینی و نظارتی خود همواره حمایت‌های خود را از این صنعت پیگیری کرده و خواهند کرد.

بازدید اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تاسیسات هسته‌ای اراک
تصویر آرشیوی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + دو =