کد خبر : 272258
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
-

اعتراضات در مالی علیه حضور نظامی فرانسه در این کشور

اعتراضات در مالی علیه حضور نظامی فرانسه در این کشور

پایتخت مالی شاهد اعتراضات مردمی با درخواست خروج نیروهای فرانسوی از این کشور آفریقایی بود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اعتراضات در حالی صورت گرفت که صدها نیروی فرانسوی حتی پس از پایان عملیات در مالی قرار است در این کشور آفریقایی بمانند.

اعتراضات در باماکو، پایتخت مالی با درخواست خروج نیروهای فرانسوی برگزار شد که از ۲۰۱۳ برای مقابله با شبه نظامیان در این کشور حضور داشتند.

یکی از ساکنان محلی که در این اعتراض شرکت داشت، گفت: من از اینکه نیروهای فرانسوی مالی را همین امروز ترک کنند، بسیار خوشحال می‌شوم. از وقتی به آنها اعتماد کردیم، اوضاع در کشور بدتر هم شده است.

سخنگوی گروه معترض موسوم به ” پسران شایسته – ایستاده بر روی استحکامات” که چندین سال است صدای مخالف حضور نیروهای فرانسوی در عرصه سیاست مالی است،‌ اعلام کرد که در نتیجه خطای فرانسوی ها ۱۲ نیروی صلح بان آلمانی در هیات کمک رسان سازمان ملل در مالی زخمی شدند.

بر اساس گزارش های رسانه های محلی، معترضان همچنین خواستار کمک از سوی روسیه برای مقابله با شبه نظامیان در شمال و شرق مالی شدند که نیروهای فرانسوی از ۲۰۱۳ در آنجا درگیر هستند. این درخواست ممکن است با موفقیت نیروهای مسلح آفریقای مرکزی که با گروه‌های شبه نظامی مبارزه می کنند، مرتبط باشد چون مربیان روسی در دسامبر ۲۰۲۰ به آفریقای مرکزی وارد شدند تا نیروهای مسلح این کشور را در حالی آموزش بدهند که نیروهای فرانسوی و اتحادیه اروپا چندین سال است که هیات‌های آموشی در این کشور دارند.

فرانسه در سال ۲۰۱۳ برای مقابله با نیروهای شبه نظامی طوارق و به درخواست دولت مالی وارد این کشور شد.

اعتراضات در مالی علیه حضور نظامی فرانسه در این کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − پانزده =