کد خبر : 272003
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
-

رقابت ۴۹ هزار داوطلب مازندرانی در کنکور سراسری

رقابت ۴۹ هزار داوطلب مازندرانی در کنکور سراسری

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امسال بیش از ۴۹ هزار داوطلب مازندرانی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند، گفت: آغاز فرایند دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از روز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰ است.

به گزارش عصرقائم، علیرضا سعدی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: آمار داوطلبان امسال آزمون سراسری از استان مازندران ۴۹ هزار و ۹۱۱ نفر است که از این تعداد ٣٠٨٩٣ نفر زن و ١٩٠١٨ نفر مرد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش استان مازندران کار آزمون ١٧۶٨۴ نفر از داوطلبان را در ٩ شهر قائم‌شهر، نکا، آمل، نوشهر، تنکابن، کلاردشت، بندپی شرقی، نور و محمودآباد و ١٣۶ حوزه بر عهده دارد، تصریح کرد: آزمون سراسری امسال از صبح روز چهارشنبه ٩ تیر با گروه آزمایشی هنر آغاز خواهد شد و تا روز شنبه ١٢ تیر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرآیند دریافت کارت ورود به جلسه از امروز یکشنبه ۶ تیر با مراجعه به سامانه sanjesh.org آغاز شد و تا روز سه شنبه ٨ تیر ادامه دارد، خاطر نشان کرد: داوطلبان شرکت کننده به تفکیک گروه آزمایشی شامل ادبیات و علوم انسانی مرد ۴۶٢٣ و زن ٧٣۵٠ نفر؛ ریاضی و فیزیک مرد ٣۶۵٩ و زن ٢٣٠١؛ علوم تجربی مرد ۶٩٧٩ و زن ١٣١٠٨ نفر؛ هنر مرد ١٢٨١ و زن ٣١١٩ نفر؛ زبان خارجه مرد ٢۴٧۶ و زن ۵٠١۵؛ و جمع کل ۴٩٩١١ نفر شامل ٣٠٨٩٣ زن و ١٩٠١٨ مرد است.

سعدی پور با اشاره به توصیه‌های لازم به داوطلبان گفت: داوطلبان با آرامش خاطر در جلسه آزمون حضور یابند، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند، و پرینت کارت شرکت در آزمون به همراه کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار را به همراه داشته باشند.

شایان ذکر است همراه داشتن ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت و یا دستبند و یا انگشتر هوشمند حتی به‌صورت خاموش در جلسه آزمون اکیدا ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

رقابت ۴۹ هزار داوطلب مازندرانی در کنکور سراسری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =