کد خبر : 272060
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
-

دستور تسریع صدور اسناد زمین‌های خارج شده از وقف صادر شد

دستور تسریع صدور اسناد زمین‌های خارج شده از وقف صادر شد

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ششمین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در شهرستان پاکدشت، از دادسرا و دادگستری و اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ذبیح الله خداییان معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ششمین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در شهرستان پاکدشت، از دادسرا و دادگستری و اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان بازدید کرد.

وی در ابتدای این بازدید چهار ساعته با حضور در دادسرای شهرستان پاکدشت و بازدید از شعبات دادیاری و بازپرسی، از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها قرار گرفت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در گفتگو با مراجعه کنندگان، به مشکلات آن‌ها رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

خداییان در ادامه با حضور در دادگستری شهرستان پاکدشت، به استماع اظهارات قضات و مراجعه کنندگان پرداخت و مطالبات آن‌ها را مورد رسیدگی قرار داد و شعب مختلف دادگاه سرکشی کرد.

اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پاکدشت، مقصد سوم رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازدیدهای امروز بود.

وی با حضور در واحدهای مختلف اداره ثبت اسناد و املاک پاکدشت، روند اجرای امور را مورد ارزیابی قرار داد و ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعه کنندگان، خطاب به رئیس و مسئولان این واحد ثبتی بر تکریم ارباب رجوع و تسهیل و تسریع در امور تاکید کرد.

در پایان این بازدید طی جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس اداره ثبت اسناد و املاک پاکدشت وضعیت اراضی موقوفه‌ای که از حالت وقف خارج شده‌اند، بررسی و از سوی دکتر خداییان دستور تسریع در صدور سند با کمک بنیاد مستعفان و اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان، صادر شد.

خداییان در پایان این بازدید با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی اراضی موقوفه‌ای پاکدشت که از حالت وقف خارج شده‌اند، اظهار کرد: در جریان این بازدید دستورات لازم برای تسریع در صدور این اسناد صادر شده است.

وی تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی را بر اساس سند تحول قضایی به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد و افزود: به دلیل جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی و اراضی دولتی، تثبیت اراضی و صدور اسناد مالکیت را با انجام اقدامات جهادی در اولویت قرار دادیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: در ظرف یکسال گذشته، بیش از ۵ برابر ۴۰ سال گذشته اراضی ملی در نظام کاداستر تثبیت و نسبت به صدور سند مالکیت اقدام شده است، به طوریکه در یکسال گذشته بیش از ۵۳ میلیون هکتار سند مالکیت صادر شده که بخش اعظم آن متعلق به اراضی ملی و منابع طبیعی است و امیدواریم تا پایان امسال تمام اراضی ملی و منابع طبیعی ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: در مورد اراضی دولتی که تحت تملک یا تحت نظارت ادارات دولتی هستند نیز نیاز به همکاری دستگاه‌های دولتی است که نامه نگاری‌ها از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته است تا با تعیین تکلیف این موضوع و صدور سند، از تجاوز به حدود دستگاه‌های اجرای جلوگیری به عمل آید و به تبع آن میزان دعاوی نیز کاهش پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − 1 =