کد خبر : 271682
تاریخ انتشار : جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
-

عزم جدی دستگاه قضا مبارزه قاطع و بدون تبعیض با فساد است

عزم جدی دستگاه قضا مبارزه قاطع و بدون تبعیض با فساد است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مبارزه با فساد و مفسد در دوره ریاست آیت الله رئیسی از این قوه شروع شده است و با مفسدان در این قوه برخورد شده است.

به گزارش عصرقائم، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر داشتن و رعایت تقوی الهی اظهار داشت: رفت و امد و حشر ونشر با پاکان و انسان‌های باتقوا سازنده است و انسان را به سمت تقوای و پاکی هدایت می‌کند.

وی با اظهار اینکه حضرت امیرمومنان (ع) سرآمد پاکی و تقو است، افزود: سرچشمه بی تقوایی دنیا طلبی و ریشه تقوا، دنیاشناسی و پرهیز از گناه است.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه دنیاگرایی را سرچشمه بی تقوایی را دانست و گفت: شناخت دنیا و فریب دنیا را نخوردن سرچشمه پاکی است و تقوا راهبرد و کلید نجات انسان به شمار می‌رود.

آیت الله لائینی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهیدان به ویژه آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اظهار داشت: دو تن از یاران شهید بهشتی، مازندرانی بودند.

امام جمعه ساری با تقدیر از تلاش‌های دستاندرکاران قوه قضائیه و دستگاه قضائی ادامه داد: مبارزه با فساد و مفسد در دوره ریاست آقای رئیسی از این قوه شروع شده است و با مفسدان در این قوه برخورد شده است.

وی گفت: تازمانی که درون قوه قضائیه پاک نباشد نمی‌تواند با فساد در بیرون و جامعه مبارزه کند و بازگرداندن و احیای کارخانه‌ها و صنایع، بازگشت اموال بیت المال و اراضی به بیت المال از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این قوه بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: باید هم حقوق عامه و حقوق اشخاص حفظ و از بی عدالتی جلوگیری شود.

وی همچنین با گرامیداشت هفته تبلیغات دینی و اطلاع رسانی دینی از خدمات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تقدیر کرد و خواستار رفع مشکلات فراروی این سازمان شد و گفت: در مازندران ۷۰ نفر از نیروهای تبلیغات اسلامی استان بازنشسته شدند ولی مجوز نیرو به آن داده نشده است.

محمدی لائینی مکان استیجاری و کمبود بودجه فرهنگی را از جمله مشکلات تبلیغات اسلامی در مازندران برشمرد و گفت: در جنگ فرهنگی، نباید نهاد فرهنگی فقیرانه و با دست خالی به جنگ دشمن رود از این رو تجهیز سربازان جنگ نرم ضروری است.

وی با اشاره به بازخوانی هفته حقوق بشر، انفجار هفتم تیرماه، شهادت شهدای محراب و غیره را از جمله دستاوردها و جنایات حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی نگران کننده در جامعه مواد مخدر است و برخی از جنایت‌ها معلول اعتیاد است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از حضور باشکوه مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور ۶۱ درصدی مردم استان در پای صندوق‌های رأی باشکوه بوده است و امیدواریم رئیس جمهور منتخب به داد دردها و مشکلات جامعه برسد.

وی با بیان اینکه امنیت رأی دهندگان در کشورهای دیگر تأمین نشده است، افزود: کسانی که در خارج از کشور در پای صندوق‌های رأی شرکت کردند، جهاد کردند و این افراد به صورت سازمان یافته توسط منافقان با انواع توهین و تهمت مواجه شدند و مدعیان حقوق بشر مشوق عدم شرکت در انتخابات بودند.

محمدی لائینی با اشاره به وجود برخی اختلالات در ساعات آغازین رأی گیری ادامه داد: دو ساعت تأخیر در برگزاری انتخابات پسندیده نیست و باید مانورهای قبل از انتخابات انجام می‌شد.

امام جمعه ساری به گلایه مندی برخی داوطلبان و کاندیداهای شوراها نسبت به حواشی ایجاد شده ادامه داد: باید به این مسائل از مسیر قانونی و نظارتی رسیدگی شود.

عزم جدی دستگاه قضا مبارزه قاطع و بدون تبعیض با فساد است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + هفده =