کد خبر : 270606
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

احداث کانال تاسیسات شهری ضروریست

احداث کانال تاسیسات شهری ضروریست

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز با اشاره به تاثیر احداث کانال مشترک تاسیسات شهری در کاهش هزینه‌ها و بهبود سطح خدمات، اجرایی شدن این مهم را یکی از ضرورت‌ها دانست.

به گزارش عصرقائم، علی ناصری سه‌شنبه ۲۵ خرداد در حاشیه یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز بر امکان سنجی احداث کانال مشترک تاسیسات شهری برای کاهش هزینه های گزاف مدیریت شهری، تاکید و اضافه کرد: اجرای این طرح نیاز به همکاری بین بخشی دستگاه های خدمات رسان آبفا، مخابرات، گاز و برق با شهرداری دارد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مسئولان دستگاه‌های خدماتی برای تحقق این مهم، اجرای طرح کانال مشترک خدمات شهری به شکل پایلوت در شیراز را یادآور و متذکر شد: در صورت اجرای موفقیت آمیز، می توان به مرور احداث کانال مشترک تاسیسات شهری را در سطح شهر گسترش داد.

ناصری از تشکیل کارگروهی ویژه در این زمینه خبر داد و گفت: شهرداری با محوریت معاونت خدمات شهری ظرف یک ماه آینده کارگروهی را با حضور حوزه های مختلف شهرداری و دستگاه های خدمات رسان تشکیل داده تا در خصوص تنظیم لایحه احداث کانال مشترک تاسیسات شهری و مکان سنجی اجرای پایلوت این طرح، گزارش کارشناسی را به شورا ارائه دهند.

وی همچنین در رابطه با الزام شهرداری به ارائه لایحه ضوابط و قواعد ساختمانی استقرار کلینیک ها و مراکز خدماتی دامپزشکی، گفت: مقرر شد که شهرداری شیراز ظرف دو هفته، لایحه مربوطه را با در نظر گرفتن دستورالعمل سیاست ها و ضوابط تاسیس درمانگاه ها، مجتمع های درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز مایه کوبی سازمان نظام دامپزشکی تهیه کرده و برای بررسی به شورای شهر ارائه دهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در ادامه گفت: با توجه به گزارش ارائه شده مبنی بر آماده تحویل بودن تعدادی از بازارچه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی، باید روند واگذاری و توسعه این بازارچه ها سرعت یافته تا محصولات کشاورزی با حذف واسطه گری و قیمت مناسب در دسترس مردم قرار گیرند.

او همچنین گفت: در این رابطه مقرر شد که ظرف یک ماه آینده گزارش آخرین روند حل مشکل راه اندازی و توسعه بازارچه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد، نحوه واگذاری غرفه ها و ساز و کار راه اندازی سورتینگ از سوی شهرداری به کمیسیون ارائه شود.

ناصری همچنین گفت: تکلیف شهرداری به ایجاد مدیریت واحد جهت سامان دهی، تغسیل، تکفین و تدفین درگذشتگان اعم از فوت عادی و ناشی از بیماری کووید ۱۹ در آرامستان بهشت احمدی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به فراهم بودن زیر ساخت‌ها و خریداری لوازم و امکانات مورد نیاز در این آرامستان مقرر شد که فعالیت رسمی آرامستان بهشت احمدی از تیرماه امسال آغاز شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − ده =