کد خبر : 270535
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
-

ایجاد سالانه یک میلیون شغل وعده مشترک اکثر کاندیداهای انتخابات

ایجاد سالانه یک میلیون شغل وعده مشترک اکثر کاندیداهای انتخابات

با توجه به ناکامی دولت روحانی در ایجاد اشتغال، ایجاد سالانه ۱ میلیون فرصت شغلی جدید فصل مشترک برنامه اکثر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در بخش اشتغال است.

به گزارش عصرقائم، علی رغم شعارهای فراوانی که دولت روحانی در حوزه اشتغال داد و منابع فراوانی که در این زمینه مصرف شد، این دولت در این زمینه هم کارنامه درخشانی بر جای نگذاشت.

براساس آمارهای مرکز آمار ایران، در سال ۱۳۹۲ نرخ مشارکت اقتصادی (برای جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر) ۳۷٫۶ درصد بوده و جمعیت شاغلان بیش از ۲۱ میلیون و ۳۳۷ هزار نفر بوده و همچنین نرخ بیکاری ۱۰٫۴ درصد و تعداد بیکاران بیش از ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار نفر بوده است. براساس آمارهای همین مرکز آماری، در سال ۱۳۹۹ نرخ مشارکت اقتصادی (برای جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر) ۴۱٫۳ درصد بوده و جمعیت شاغلان بیش از ۲۳ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر بوده و همچنین نرخ بیکاری ۹٫۶ درصد و تعداد بیکاران بیش از ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار نفر بوده است. در نتیجه، در دولت روحانی، تعداد خالص اشتغال ایجاد شده مجموعا حدود ۱ میلیون و ۹۲۵ هزار نفر بوده یعنی سالانه حدود ۲۷۵ هزار نفر، شغل ایجاد شده است.

ضمنا باید به این موضوع مهم اشاره کرد که بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نشان می دهد بخش اعظم اشتغال ایجاد شده در دولت روحانی، ارتباطی به سیاست های این دولت نداشته و توسط بخش خصوصی و در کارگاه های زیر ۵ کارکن بوده است.

* برنامه کاندیداهای انتخابات در بخش اشتغال

با توجه به همین موضوع، کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برنامه های زیادی در حوزه اشتغال دارند که در ادامه آمده است (ترتیب نامزدها براساس حروف الفباست):

*سعید جلیلی: ایجاد ۴٫۳ میلیون شغل تا سال ۱۴۰۴

*محسن رضایی: پرداخت حقوق به تمامی زنان خانه داری که ۶ ماه آموزش ببینند و دارای دو فرزند و بیشتر باشند

*سید ابراهیم رئیسی: الف- ایجاد ۴ میلیون فرصت شغلی جدید با تاکید بر اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی تا سال ۱۴۰۴، ب-وجود یک نفر شاغل در هر خانوار موجود در سه دهک درآمدی پایین تا سال ۱۴۰۴٫

*علیرضا زاکانی: ایجاد اشتغال برای تمامی ایرانیان و حمایت از بیکاران با درآمدهای ناشی از اخذ مالیات بر مجموع درآمد از ثروتمندان

*سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی: ایجاد ۴ میلیون شغل تا سال ۱۴۰۴

*محسن مهرعلیزاده: ایجاد «حداقل» ۱٫۸ میلیون نفر فرصت شغلی جدید تا سال ۱۴۰۴

*عبدالناصر همتی: ایجاد سالانه ۱ میلیون شغل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − شانزده =