کد خبر : 270542
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

اهداکنندگان خون یک سرمایه هستند

اهداکنندگان خون یک سرمایه هستند

مدیرکل سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سازمان انتقال خون، به اهداکنندگان خون تنها به‌عنوان یک شخص نگاه نمی‌کند، گفت: در واقع هر فرد اهداکننده خون به‌عنوان یک سرمایه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش عصرقائم، حسین هاشمی در گفت‌وگو ، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی اهدای خون با گرامیداشت این روز، اظهار کرد: سازمان انتقال خون با هدف تهیه و تامین فرآورده‌های خونی برای افراد نیازمند و بیماران تاسیس شده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری و آماده‌سازی خون برای نجات جان مصدومان، ایجاد پایگاه‌های ثابت خون‌رسانی و توزیع خون را از جمله وظایف سازمان انتقال خون عنوان کرد و افزود: امروزه سازمان انتقال خون، تنها به انتقال این فرآورده حیاتی بسنده نمی‌کند و در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت

وی یادآور شد: سازمان انتقال خون به اهداکنندگان خون تنها به‌عنوان یک شخص نگاه نمی‌کند، بلکه هر فرد را به‌عنوان یک سرمایه در نظر می‌گیرد.

هاشمی تاکید کرد: تمامی فرآورده‌های خونی استان به همت ایثار مردم چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود و به ندرت به خون اهدایی از استان‌های دیگر نیاز است.

مدیرکل سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از ۹ مرکز درمانی در استان وجود دارد، ادامه داد: خون مورد نیاز بیش از ۴۰۰ بیمار تالاسمی، هموفیلی و سرطانی از طریق این مراکز، تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مهر و آبان‌ماه سال گذشته، میزان ذخایر خونی استان به‌شدت کاهش پیدا کرد، اما به کمک ارسال فراخوان‌ها، ذخیره خون استان افزایش پیدا کرد.

هاشمی بیان کرد: تعداد مراجعان به مراکز اهدای خون چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۸۳ نفر و تعداد افراد خونگیری‌شده در همین سال، ۲۲ هزار و ۶۵۹ نفر، تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز اهدای خون استان در سه ماهه نخست سال‌جاری، ۵۸۳۲ نفر و تعداد افراد خونگیری شده ۴۹۱۷ نفر است.

مدیرکل سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نیاز به خون همیشگی است، گفت: بهترین محیط برای نگهداری خون، بدن انسان است و از زمان اهدای خون، این ماده تنها یک ماه در محیط خارج از بدن انسان زنده می‌ماند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: شعار امسال روز جهانی اهداکنندگان خون، ” اهدای خون، تداوم تپش قلب جهانی” نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 6 =