کد خبر : 269257
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
-

میوه هایی که استخوان هایتان را محکم می کند بشناسید

میوه هایی که استخوان هایتان را محکم می کند بشناسید

موز، میوه غنی از ریزمغذی‌های فراوان است که از بروز بسیاری از کمبودهای غذایی پیشگیری می‌کند و خطر ابتلا به شکستگی‌های استخوان را کاهش می‌دهد. براساس مطالعات، سالمندانی که دچار کمبود ویتامین‌های B6 و B12 هستند معمولا در معرض خطر شکستگی استخوان‌ها خواهند بود. ویتامین B6 در خوراکی‌هایی مانند سیر تازه و موز وجود دارد و گوشت، جگر و ماهی نیز مهم‌ترین منابع ویتامین B12 هستند.

به گزارش عصرقائم، گروهی از دانشمندان ایالات متحده با بررسی وضعیت هزار نفر با میانگین سنی ۷۵ سال دریافتند که کمبود ویتامین‌های B6 و B12 خطر شکستگی استخوان ران طی چهار سال آینده را ۶۰ درصد افزایش می‌دهد. این ویتامین ها مانع از تحلیل استخوانی می‌شوند و به استحکام اسکلت بدن کمک می‌کنند.

گرچه غلات و بسیاری از سبزیجات حاوی ویتامین B6 هستند اما مزیت موز از آنجاست که غنی‌ترین منبع گیاهی این ویتامین است و می‌تواند علاوه بر بهبود سلامت استخوان‌ها از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان کولون و زخم‌های گوارشی نیز پیشگیری کند. از طرفی، موز سرشار از منگنز، ویتامین B9، ویتامینC، مس، منیزیم و پتاسیم نیز محسوب می‌شود که در پیشگیری از کمبودهای تغذیه ای سالمندان تاثیر دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =