کد خبر : 268758
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

طراحی، قیمت و چاپ جعبه مقوایی و خاص + نمونه

طراحی، قیمت و چاپ جعبه مقوایی و خاص + نمونه

چاپ جعبه‌ مقوایی باید بر اساس استانداردهای مهمی انجام شود و حتی می‌توان گفت که انتخاب این جعبه‌ها باید با پارامترهای مهمی همراه باشد که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام چاپ آقا، صنایع مختلف برای حفاظت بیشتر و ارائه بهتر محصولات  خود، از بسته‌بندی‌های گوناگون همچون جعبه استفاده می‌کنند. جعبه‌ها نیز خود دارای انواع مختلفی هستند که متناسب با نوع تجارت انتخاب می‌شوند. در این میان یکی از رایج‌ترین جعبه‌ها، جعبه مقوایی است.

چاپ جعبه‌ مقوایی باید بر اساس استانداردهای مهمی انجام شود و حتی می‌توان گفت که انتخاب این جعبه‌ها باید با پارامترهای مهمی همراه باشد که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به طورکلی جعبه ‌های مقوایی همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست در بازار معمولا روی مقواهایی ازجنس‌ ایندربرد، گلاسه، کرافت و مقوای پشت طوسی طراحی و چاپ می‌شوند. در کنار مقوله جنس مقوای جعبه، پارامتر دیگری به نام گرماژ یا همان ضخامت مقوا مطرح است. هر کدام از این مقواها می‌توانند دارای گستره ضخامت و گرماژ متفاوتی از ۲۳۰ گرم،۲۷۰ گرم، ۳۰۰ گرم، ۳۵۰ گرم تا ۴۰۰ گرم باشند.

دو پارامتری که مطرح شد را باید پیش از شروع فرآیند چاپ جعبه و با دقت زیاد متناسب با کاربرد جعبه، تجارت مربوطه و همچنین نوع طرحی که می‌خواهید بر روی آن چاپ کنید انتخاب کنید. چرا که در صورت انتخاب گرماژ کم یا زیاد و یا جنس نامطلوب و نامتناسب با کاربرد جعبه، خیلی سریع کارایی آن کاسته خواهد شد. موضوع طراحی و رابطه آن به جنس و ضخامت جعبه را با یک مثال بررسی می‎کنیم. می‌دانیم می‌توان از دو هات‌فویل طلاکوب و نقره‌کوب برای افزایش جلوه و زیبایی بخش‌هایی از جعبه همچون نام تجاری، لوگو و … استفاده کرد. شما با انتخاب بخش‌های مورد نظرتان در زمان طراحی می‌توانید در کنار چاپ جعبه درخواست افزودن هات‌فویل را نیز داشته باشید اما نکته مهم این است که خاصیت این دو هات‌فویل به‌گونه‌ای است که باید برای اضافه کردن آن روی بخشی از جعبه از مقواهایی با گرماژ بالا استفاده کرد چرا که در غیر این صورت ممکن است هات‌فویل باعث آسیب رسیدن به آن بخش از جعبه شود.

شاید انتخاب ویژگی‌هایی که مطرح شد در وهله اول یکم سخت و پیچیده به نظر بیاید به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که قبل از سفارش چاپ جعبه با چاپخانه‌های مجهز و متخصص در این زمینه صحبت و مشاوره داشته باشید.

سفارش جعبه مقوایی

همان‌طور که بیان شد جعبه‌های مقوایی یکی از محبوب‌ترین روش‌های بسته‌بندی در صنایع مختلفی همچون صنایع مواد غذایی، دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات تبلیغاتی و … هستند.  از این رو درخواست چاپ و سفارش آن‌ها به مراتب خیلی زیاد است. شما برای سفارش جعبه مقوایی دلخواه خود در ابتدا نیاز به یک طرح اولیه دارید. در صورتی که آن طرح را از قبل داشته باشید یا خودتان طراحی کرده باشید کافیست طرح خود را برای چاپخانه مد نظرتان ارسال کنید. اما در صورت نیاز به طراحی جعبه باید به دنبال چاپخانه‌ای باشید که هم طراحان حرفه‌ای داشته باشد و هم متخخصان و چاپخانه مجهز.

شاید به جرات بتوان گفت که نحوه طراحی و چاپ محصولات بسته‌بندی مثل جعبه نیاز به تخصص بیشتری دارد چرا که کوچکترین خطا در آن منجر به طراحی و چاپ مجدد و حتی صرف هزینه دوباره خواهد شد. ما در ادامه علت اهمیت این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

طراحی، چاپ و جعبه سازی

فرآیند چاپ جعبه یکی از مقوله‌های بسیار مهم پس از مرحله طراحی و پیش از جعبه سازی برای هر جعبه محسوب می‌شود. در این میان استانداردهای بسیار مهمی وجود دارد که اگر به درستی رعایت نشوند نتیجه کار مطلوب نخواهد بود. اول از همه بهتر است با طراحی جعبه شروع کنیم.

در طراحی جعبه همانند دیگر محصولات چاپی یک سری اصول اولیه وجود دارد که باید بدون شک رعایت شوند؛ مثلا می‌توان به در نظر گرفتن یک فاصله امن از اطراف لبه‌های طرح، انتخاب رزولوشن مناسب چاپ، انتخاب مد رنگی CMYk که مخصوص کارهای چاپی است، ذخیره‌سازی با فرمت‌های باکیفیتی همچون PDF، انتخاب ابعاد صحیح از ابتدای طراحی و … اشاره کرد. اما در این میان برای محصول جعبه در کنار مواردی که مطرح شد باید یک پارامتر مهم دیگر را نیز در نظر گرفت و آن هم طرح تیغ است.

اهمیت درست بودن طرح تیغ به قدری بالا است که تمامی مراحل ساخت یک جعبه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. منظور از طرح تیغ، همان خطوطی است که باید متناسب با ابعاد بخش‌های مختلف جعبه در طراحی به طور دقیق در نظر گرفته شوند. این خطوط در اصل همان خطوطی هستند که پس از چاپ یک جعبه برش خواهند خورد و در نهایت طی فرآیند جعبه سازی منجر به بسته شدن تمامی بخش‌های یک جعبه می‌شوند.

اهمیت این موضوع دقیقا در زمان ساخت یک جعبه نمایان می‌شود چرا که اگر طراحی، برش و چاپ آن به درستی انجام نشود شاهد درست بسته نشدن درب‌های جعبه و همچنین تنطیم نبودن اضلاع جعبه بر روی هم خواهیم بود.

سفارش و چاپ جعبه در چاپ آقا

مجموعه چاپ آقا ، در کنار سایر محصولات چاپی خود همچون کارت ویزیت، بروشور، تراکت، سربرگ و …. جعبه‌های متنوع و زیبایی را برای صنایع مختلف همچون صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی، ملزومات پزشکی، صنایع پلاستیکی و … به مشتریان خود در سراسر ایران عرضه می‌کند.

این مجموعه با دارا بودن چاپخانه‌ای مجهز به پیشرفته‌ترن دستگاه‌های چاپ افست و دیجیتال و با حضور متخصصان چاپ و طراحان حرفه‌ای، مفتخر به طراحی و چاپ باکیفت‌ترین جعبه های مقوایی است.

اگر شما در انتخاب جعبه مناسب با محصولتان نیاز به مشاوره بیشتر دارید و یا تمایل به استعلام قیمت و سفارش جعبه‌ دلخواهتان را دارید می‌توانید با کارشناسان فروش ما به شماره ۴۱۹۱۵-۰۲۱ تماس بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 13 =