کد خبر : 268720
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
-

از خدمات‌رسانی موکب جوانان آملی در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت تا تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان

از خدمات‌رسانی موکب جوانان آملی در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت تا تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان

خادم موکب فاطمه زهرا (س) آمل با اشاره به فعالیت‌های خیرخواهانه این موکب گفت: جوانان این هیأت در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت برای کمک به زلزله‌زدگان حضور فعالی داشتند.

به گزارش عصرقائم، سید محمدسجاد مصطفوی خادم موکب مردمی بیت الزهرا (س) آمل در گفت‌وگو ، در این شهرستان، اظهار کرد: هدف از برپایی موکب بیت‌الزهرا (س) این بود که یک موکب مردمی ایجاد شود تا تمامی اقشار جامعه و طوایف بتوانند از آن بهرمند شوند.

وی گفت: این موکب علاوه بر برپاکردن شعائر دینی و ترویج رسالت اهل بیت در قالب اقامه عزا در شهادت‌ها و ایام محرم و صفر و مراسم های مذهبی، یک هدف والاتری نیز دارد که اگر مستمند و نیازمندی است آنها را شناسایی کرده و به آنها خدمات‌رسانی و کمک‌ کنیم.

خادم موکب مردمی بیت الزهرا (س) آمل افزود: هر چند عمده فعالیت‌های این موکب در شهرستان آمل و استان مازندران برگزار می‌شود، اما در مواقع بحرانی و ضروری مانند سیل، زلزله و آسیب‌های دیگر که هموطنان‌مان در سایر نقاط کشور با مشکلاتی مواجه می‌شوند، تیم خادمان موکب و خدمت‌گزاران حضرت زهرا(س) در آن منطقه مستقر شده و به میزان توان خود با هموطنان عزیز ابراز همدردی کرده و خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اعتقاد بر اینکه هر جا که ندای هل من ناصر ینصرنی به گوش برسد، وظیفه بچه هیأتی است که وارد میدان شده و در کنار مردم باشند تا بتوانند گره از مشکلی بگشایند، گفت: بیشتر هیأت‌ها در مجموعه‌های متفاوت از همه جای ایران به عشق آقا امام حسین (ع) و حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) بلند می‌شوند و اقدام به کارهای جهادی می‌کنند و دست گرفتارها را گرفته و بخشی از گره کار کسی را باز می‌کنند.

خادم موکب بیت الزهرا (س) آمل با بیان اینکه در اواخر بهمن ماه سال گذشته و دو روز پس از وقوع زلزله در شهرستان سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد، خادمان موکب مردمی بیت‌الزهرا (ع) شهرستان آمل برای کمک و همیاری به مردمان آن منطقه اعزام و مستقر شدند، افزود: در طول یک ماه حدود ۱۷ هزار پرس غذای گرم در سه وعده غذایی تهیه و بین مردمان زلزله‌زده ساکن در چادرها توزیع کنیم. ما در منطقه سی‌سخت با گروه های جهادی دیگر که در آنجا اقدام به کارهای جهادی می‌کردند متحد شده و توانستیم در کنار همدیگر حدود ۲۳۰ چادر، هیتر، پتو و لباس گرم برای مردمان آن شهرستان تهیه کرده و تقدیم مردمان آسیب دیده آن منطقه کنیم.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل آنکه کودکان شهرستان سی‌سخت پس از زلزله دچاره اختلال PTSD و یا شوک پس از سانحه شده بودند و از نظر روحی وضعیت مناسبی نداشتند، خادمان موکب تصمیم گرفتیم که کار با کودک و بازی با آنها را انجام دهیم تا بلکه کمی از غم و ناراحتی آن‌ها کاسته شود.

مصطفوی با اشاره به اینکه در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت با خانواده‌ای مواجه شدیم که حتی قبل از وقوع زلزله از کمترین امکانات رفاهی نیز بهره‌‌مند نبودند و زندگی سختی داشتند، بیان کرد: این خانواده صاحب دو فرزند کوچک بودند که پدر این خانواده مدت زیادی بیکار بود و درآمدی نداشت و وقتی پای درددل این خانواده نشستیم متوجه شدیم که این خانواده حدود دو سال قبل از وقوع زلزله نیز در یک خانه‌ای که فقط با بلوک دیوارچینی و مسقف شده بود زندگی می‌کردند و حتی انشعاب آب و برق و گاز نیز نداشتند و از کمترین امکانات رفاهی از جمله حمام و یخچال و کابینت و… بی بهره بودند.

خادم موکب بیت الزهرا(س) آمل ادامه داد: زمانی که متوجه این مشکل شدیم تصمیم گرفتیم که وارد بحث مرمت و بازسازی خانه‌ها شویم و توانستیم تا حد توان خود آن خانه را تا قبل از تعطیلات نوروز بازسازی و مرمت کرده و به آن خانواده تحویل دهیم که هزینه بازسازی و مرمت این خانه ۴۰۰ صد میلیون ریال بوده است.

مصطفوی از اقدامات این موکب در سال جاری خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان امسال در شهرستان آمل  ۸ هزار پرس غذای گرم برای وعده‌های افطاری آماده و بین ایتام، نیازمندان، معلولان، روشندلان و ناشنوایان توزیع کنیم. همچنین در شب‌های احیا نیز در دو مرحله مراسم حلیم‌پزان داشتیم که ۲ هزار و ۴۰۰ پرس حلیم  بین مردم پخش کنیم.

خادم این موکب به خدمات سال های گذشته اشاره کرد و افزود: دو سال پیش در ماه مبارک رمضان نیز توفیق خدمت در کنار هموطنان منطقه مرزی استان سیستان و بلوچستان و در شهر زابل را داشتیم. در آنجا هم روزانه حدود ۲۰۰ پرس غذای گرم تهیه و بین کارتن‌خواب‌ها و نیازمندان توزیع می‌کردیم. همچنین به ۳ تن از بیمارانی که به بیماری اعتیاد مبتلا بودند با پرداخت تمامی هزینه‌های کمپ ترک اعتیاد به آنها کمک کردیم تا اعتیاد را ترک کنند و به زندگی سالم برگردند.

وی ادامه داد: همچنین ما در ماه محرم ۱۳۹۹ نیز طرحی به نام اطعام حسینی برپا کردیم که در این طرح حدود ۴ هزار پرس غذا در طی ده روز طبخ و بین نیازمندان و معلولان و ایتام شهر آمل پخش شد. همچنین در ایام فاطمیه سال ۱۳۹۹ نیز علاوه بر اطعام‌دهی بین ایتام و نیازمندان، مراسم معنوی سمنوپزان نیز برپا کردیم.

مصطفوی در پایان با اشاره به اینکه کار برای اهل بیت و سید الشهدا و ائمه خستگی ندارد و هرچه بیشتر وارد کار میشویم انرژی بیشتری می گیریم، گفت: می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون ترس از بیمار شدن در راستای خدمت به هموطنان خودمان مراسم‌ها و مناسبت‌های مذهبی را برپا کرد. اگر هرکسی از ترس جان خود در خانه بماند و کاری برای هموطنان خود نکند در این اوضاع اقتصادی بسیاری از خانواده‌های نیازمند آسیب می‌بینند. پس باید همه دست در دست هم دهیم تا این ویروس منحوس را شکست دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =