کد خبر : 268615
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
-

اجرای طرح دریا هنوز ابلاغ نشده است

اجرای طرح دریا هنوز ابلاغ نشده است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با بیان اینکه تاکنون ابلاغی از وزارت کشور در خصوص طرح دریا به ما اعلام نشده است؛ گفت: در حال حاضر ما تنها در حال استقرار ناجیان در مناطق پرخطر هستیم و فعلا طرحی نداریم.

به گزارش عصرقائم، این روزها با گرم شدن هوا و تعدیل رنگ‌بندی شهرهای کشور، پای خیلی از مسافران به استان مازندران باز شده است و این امر موجب شلوغی سواحل در اقصی نقاط استان شده است.

خیلی از مسافران که صدها کیلومتر راه را برای رسیدن به دریای مازندران پشت سر گذاشته‌اند، حالا تا تنی به آب نزنند دل‌شان آرام نمی‌گیرد؛ حال که خیلی از این افراد حتی ساده‌ترین نکات شنا در دریا را نمی‌دانند.

حال در شرایط موجود، نیاز مبرم به حضور ناجیان غریق در حالی احساس می‌شود که هر ساله این طرح با اما و اگر و مشکلات تامین اعتبار کمی آن طرف‌تر یعنی اوایل تابستان اجرایی می‌شود و با توجه به تعداد بالای نقاط کور در استان، ضرورت نظارت بر شناگاه‌های استان به منظور مراقبت و حفظ جان هموطنان پررنگ تر می‌شود.

علی رجبی وندچالی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین تصمیمات و برنامه‌ها برای سواحل دریای مازندران، اظهار کرد: تاکنون ابلاغی از وزارت کشور در خصوص طرح دریا به ما اعلام نشده است.

وی افزود: لذا در حال حاضر ما تنها در حال استقرار ناجیان در مناطق پرخطر هستیم و فعلا طرحی نداریم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: فعلا ناجیان را در مناطق پر خطر مستقر کرده‌ایم تا اگر فردی وارد دریا شد از خطرات احتمالی پیشگیری کنیم و از جان هموطنان محافظت کنیم.

رجبی وندچالی گفت: چون بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، تجمعات ممنوع است، فعلا طرحی هم ابلاغ نشده است و باید دید چه تصمیمی در این باره اتخاذ می‌شود.

وی بیان کرد: فعلا در ۲۰۰ نقطه کور و ممنوعه شنای استان بدنبال استقرار ناجیان غریق هستیم؛ از سویی دیگر شهرداران هم اقدام به استقرار ناجیان در سواحل داخل شهرها هستند؛ در نهایت ما بدنبال استفاده و بکارگیری ۹۰۰ ناجی در سطح سواحل استان هستیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، در خصوص میزان اعتبار لازم برای اجرای طرح دریا در استان اعلام کرد: حداقل برای لباس، امکانات، آموزش و حقوق ناجیان، اعتباری نزدیک به ۹ میلیارد اعتبار لازم داریم.

رجبی وندچالی در خصوص پرداخت حقوق معوقه ناجیان و همچنین گلایه ناجیان از میزان پرداختی سال گذشته، پاسخ داد: معوقات سال گذشته البته با کمی تاخیر پرداخت شد اما ناجیان معتقدند که میزان پرداختی با مبلغ قول داده شده، تطابق نداشته و کمتر از میزان وعده داده شده پرداخت شده است و ما این گفته را رد نمی‌کنیم و اگر اعتباری بیاید سعی می‌کنیم جبرن زحمات ناجیان را کنیم.

وی ادامه داد: اگر اعتبار یدر این خصوص به ما داده نشد، سعی می‌کینم امسال حقوق ناجیان را به نحوی تغییر دهیم که جبران این موضوع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 6 =