کد خبر : 268316
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
-

معرفی سیستم گرمایش تابشی موضعی آذر

معرفی سیستم گرمایش تابشی موضعی آذر

به طور کلی سیستم های گرمایش تابشی به دو دسته کلی موضعی و مرکزی تقسیم می شود که هر یک از آنها دارای مدل های مختلفی می باشند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام اخگر تابش، همان گونه که از نام آن بر می آید دسته نخست به صورت موضعی، محدوده ای را گرم کرده و در یک سالن بزرگ تعدادی از این سیستم ها برای گرمایش کل فضا استفاده می شوند؛ در مقابل دسته مرکزی شامل یک مجموعه فن و مشعل بوده که عموما خارج از سالن نصب شده و مجموعه باند تابشی با گردش در سالن گرمایشی یکنواخت را تامین می کند.

چنان که می دانیم و برخلاف شیوه گرمایش همرفت، سامانه های گرمایش تابشی از طریق تابش، محیط پیرامون خود را گرم می کنند. در این روش امواج تابشی از سطح لوله انتشار یافته و پس از برخورد به اجسامی که در محیط قرار گرفته اند به گرما تبدیل می شوند. نتیجه آن که دمای هر جسمی که در محدوده تابش این سامانه قرار بگیرد در مدت کوتاهی (در مقایسه با الگوی گرمایش همرفت) افزایش می یابد. این موضوع یکی از مهمترین مزایای سامانه های گرمایش تابشی بوده که گرم کردن فضاهای رو باز از جمله آلاچیق ها و رستوران ها را ممکن می سازد. مزیت مهم دیگر این نوع سامانه ها، الگوی انتشار بالا به پایین گرما است که در عمل تنها راهکاری است که می تواند در سالن های با ارتفاع سقف زیاد از جمله سالن های صنعتی، سالن های ورزشی، گلخانه ها و سالن های مرغداری با کمترین مصرف انرژی گرمایش یکنواخت و مطلوب را به دنبال داشته باشد. در واقع در چنین فضاهایی گرم کردن کل فضا با توجه به ارتفاع زیاد نه تنها مقرون به صرفه نیست بلکه اساسا نیازی به گرمایش در آن محدوده نیست و هدف گرم کردن افراد یا اجسامی است که در سطح زمین قرار دارند. بنابراین صرفا لازم است محدوده های نیازمند گرم شدن شناسایی شده و سپس با قرار دادن سیستم گرمایش تابشی در سطح بالایی آنها، آسایش گرمایی مورد نیاز را تامین نمود.

قدیمی ترین و رایج ترین نوع سیستم گرمایش تابشی موضعی، مدل U شکل با نام تجاری آذر بوده که در ایران گاه با عنوان گرماتاب از آن یاد می شود. سایر مدل های این دسته شامل مدل تابان و فن تاب هستند که به صورت خطی یا L مانند، تولید می شوند. آنچه که این مدل را به رایج ترین سامانه گرمایش تابشی تبدیل می کند، قابلیت استفاده از آن در تمامی سالن های صنعتی، سالن های ورزشی، گلخانه ها، سالن های مرغداری، فضاهای روباز به ویژه رستوران ها و آلاچیق ها می باشد. ساختار عمومی مدل آذر شامل مجموعه مشعل در یک سر باند تابشی و مجموعه فن مکنده در سمت دیگر آن است. این دو لوله در انتها به کمک یک مجموعه زانو، به شکل U در آمده و گردش هوای گرم را ممکن می سازند. در واقع هوای گرم تولید شده توسط مشعل به کمک فن مکنده در مجموعه باند تابشی جریان یافته و در مسیر خود گرما تولید می کند.

توان حرارتی مدل آذر از ۳۰ تا ۶۰ کیلووات بوده و شامل ۴ قسمت مشعل، فن مکنده، لوله تابنده و رفلکتور می باشد. صرف نظر از طیف گسترده استفاده از این مدل، جنس رفلکتور این سامانه ویژگی منحصر به فرد آن است. رفلکتورهای مدل آذر از جنس رادیانت پلاس با ضریب تابشی ۲٫۵ برابر رفلکتورهای رایج بوده که در کنار سطح تابشی قابل توجه می تواند در مدت زمان کوتاه تری دمای مطلوب محیط را تامین نماید.

نصب سریع، عدم اشغال فضای مفید کاری، عدم پراکنش گرد و غبار (ناشی از حذف الگوی همرفت و بهره گیری از الگوی تابش)، کاهش خطرات ناشی از آتش سوزی و انفجار، ایمنی بالا، اتلاف حداقلی انرژی برق و گاز، عدم نیاز به تاسیسات پیچیده، استفاده آسان برای عموم و بازده ۹۵ درصدی از دلایلی هستند که مدل آذر را به محبوب ترین سامانه گرمایش تابشی موضعی تبدیل کرده اند. همچنین با توجه به تقاضا و شرایط هر یک از مشتریان امکان طراحی انحصاری مدل آذر توسط این شرکت به ویژه در زمینه طول و توان حرارتی مشعل وجود دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 3 =