کد خبر : 268211
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۵
-

تصمیم‌های تاریخی آلکنو در تیم ملی والیبال ایران هم تکرار خواهد شد؟

تصمیم‌های تاریخی آلکنو در تیم ملی والیبال ایران هم تکرار خواهد شد؟

آلکنو نشان داده که در تصمیمات خود بسیار قاطع است و گاها تصمیماتی می‌گیرد که با نظر هیچ کارشناسی مطابقت ندارد.

به گزارش عصرقائم، کمتر کسی در دنیای والیبال وجود دارد که نام ولادیمیر آلکنو را نشنیده باشد. این مربی روسی شناخته شده دارای روزمه بسیار عالی در تیم های باشگاهی و تیم های ملی است.

یکی از تصمیم های این سرمربی در المپیک ۲۰۱۲ لندن بسیار سرو صدا کرد. آلکنو که هدایت تیم ملی روسیه در المپیک ۲۰۱۲ را برعهده داشت توانست به فینال این رقابت ها برسد. تیم قدرتمند روسیه باید با تیم مدعی برزیل بازی می کرد تا تکلیف مدال طلای این رقابت ها مشخص شود.

تیم ملی روسیه در بازی مقدمانی بانتیجه ٣ بر صفر مغلوب برزیل شده و همین موضوع کار را برای آلکنو سخت کرده بود. در روز فینال، روسیه باز هم از رقیب سنتی خود با نتیجه ۲ بر صفر عقب افتاد.

آلکنو در این زمان تصمیمی می گیرد که در تاریخ والیبال روسیه از آن به تصمیم تاریخی یاد می شود. آلکنو موزرسکی را به جای میخائیلوف به پست قطر پاسور می آورد و نتیجه بازی در کمال ناباوری ۳ بر ۲ به سود روسیه تمام شده و مدال نقره روس ها به طلا تبدیل می شود!

آلکنو در مورد تغییر پست موزرسکی در فینال المپیک لندن و برتری مقابل برزیل عنوان کرد: هیچ وقت این سناریو را تمرین نکرده بودیم. موزرسکی مدتی در تیم بلگوری به عنوان پشت خط زن بازی می کرد. قرار بود اگر بخواهیم ریسک کنیم از میخائیلوف استفاده کنیم. من دو لیبرو و تنها یک پشت خط زن با خودم به المپیک بردم و تا فینال به فکر تغییر پست موزرسکی نبودم. با پایان ست دوم یک صدای درونی به من گفت اگر تغییر ایجاد نکنم رنگ مدال مان متفاوت خواهد بود. در بازی های گروهی ٣ بر صفر مغلوب برزیل شدیم و مشخص بود که برزیلی ها فقط بخواهند میخائیلوف را دفاع کنند. ریسکی کردم که اگر نتیجه نمی داد شاید بعدها مرا در نشست خبری به قتل می رساندند، اما می دانستم که باید تغییر ایجاد کنم.

این کار آلکنو نشان می دهد که او بسیار شجاع بوده و گاها تصمیماتی می گیرد که شاید با نظر هیچ کارشناسی مطابقت نداشته باشد.

آلکنو در پاسخ به اینکه آیا ممکن است چنین تغییراتی در تیم ملی والیبال به وجود آید؟ گفت: اگر زمان را مناسب دیده و بدانم این کار به تیم ملی کمک خواهد کرد حتما تصمیمات خود را اجرا می کنم.

شجاعت آلکنو نشان می دهد که ممکن است او تغییراتی در چینش بازیکنان تیم ملی به وجود آورد که مطابق میل هیچ کارشناسی نیست.

المپیک ۲۰۱۲ لندن سیزدهمین دوره مسابقات والیبال المپیک یکی از دوره‌های هیجانی این رقابت‌ها بود، جایی که این بار روسیه با پیشینه قدرتمند خود و با درخشش برخی از بازیکنان خود مانند تاراس ختی، سرگئی تتیوخین و ماکسیم میخائیلوف با پیروزی ۳ بر ۲ بر برزیل در یک دیدار حساس به مدال طلا رسید. برزیل به مدال نقره و ایتالیا با ارتقاء جایگاه خود به مدال برنز دست یافت. بلغارستان چهارم شد و تیم‌های ملی آلمان، آرژانتین، ایالات متحده آمریکا و لهستان به صورت مشترک در جایگاه پنجم ایستادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =