کد خبر : 268150
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
-

ثبت‌نام بیش از ۱۴ هزار مازندرانی در کارآزمایی واکسن ایران – کوبا

ثبت‌نام بیش از ۱۴ هزار مازندرانی در کارآزمایی واکسن ایران – کوبا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از بسته شدن سامانه ثبت‌نام واکسن ایران کوبا در استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۴ هزار مازندرانی در سامانه کارآزمایی واکسن کرونا انستیتو پاستور ثبت‌نام کردند.

به گزارش عصرقائم، مصطفی جوانیان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه کارآزمایی واکسن کرونا انستیتو پاستور برای ثبت‌نام تمامی داوطلبان ۱۸ تا ۸۰ سال در دانشگاه‌های علوم پزشکی ساری و بابل بسته شد، ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در استان تاکنون با واکسن کونژوگه محصول مشترک ایران  ـ کوبا واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه سهمیه هر دانشگاه در استان ۳ هزار نفر بود، افزود: بیش از ۱۴ هزار مازندرانی در سامانه کارآزمایی واکسن کرونا انستیتو پاستور ثبت نام کردند، از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در بابل و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در ساری واکسن ایران – کوبا را دریافت کردند.

جوانیان از اجرای مرحله دوم تزریق واکسن کونژوگه از ۲۸ روز دیگر خبرداد و خاطرنشان کرد: در این مرحله فقط با افرادی که دوز نخست واکسن را دریافت کرده اند، تماس گرفته خواهد شد واکسن کونژوگه تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + هشت =