کد خبر : 267744
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
-

ترخیص ۹۰ هزار تن گندم و روغن از بنادر مازندران

ترخیص ۹۰ هزار تن گندم و روغن از بنادر مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: بیش از ۹۰ هزار تن گندم و روغن خام خوراکی وارداتی از بنادر مازندران ترخیص خواهند شد.

به گزارش عصرقائم، عباسعلی وفائی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی گندم و روغن خام در انبار‌های بنادر استان نگهداری می‌شود، گفت: در راستای تامین نیاز واحد‌های تولیدی و طبق مصوبه ۲۷ اردیبهشت ستاد تنظیم بازار کشور و همکاری دستگاه‌های مسئول از جمله گمرک استان بیش از ۹۰ هزار تن از کالا‌های مذکور در دستور کار ترخیص و ورود به شبکه تولید و مصرف قرار می‌گیرد.

وی افزود: این امر قطعا زمینه تسهیل در فرایند فعالیت واحد‌ها و نیاز مصرفی جامعه را فراهم می کند.

وفائی نژاد گفت: با توجه به نگاه کلان کشوری مبنی بر تامین و واردات کالا‌های اساسی از بنادر شمالی، واردات گندم و روغن خام از طریق بنادر استان رشد چندین برابری داشته که این امر موجب رشد و توسعه تجارت و مبادلات کالا و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در منطقه و فعال سازی کارخانجات و صنایع مرتبط با آن در استان خواهد شد و شرایط بهتری را در فعالیت‌های تجاری و تولیدی خواهیم داشت.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: ۱۵۸ هزار و ۳۲۰ تن گندم توسط ۴۱ فروند کشتی و ۸۰ هزار و ۵۴۹ تن روغن خام خوراکی از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون توسط ۱۷ کشتی وارد بنادر مازندران شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + هفده =