کد خبر : 267551
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
-

یک ببخشید ساده بهتر نیست؟

یک ببخشید ساده بهتر نیست؟

در سال‌ گذشته و در فوتبال شاهد اظهاراتی بودیم که فرافکنی را یک پله ارتقا داده است. اگر تا دیروز خاطیان نمی‌پذیرفتند خطایی مرتکب شده‌اند و در این راه آسمان و زمین را به هم می‌دوختند، امسال در چند مورد شاهد بودیم که این افراد عمل انجام شده را می‌پذیرند اما عاملیت خودشان را زیر سوال می‌برند.

به گزارش عصرقائم، روزنامه اعتماد در ادامه نوشت: به عنوان مثال وقتی آن فیلم عجیب از اظهارات محمود فکری در بازی هفته دوم استقلال مقابل فولاد منتشر شد، فکری نگفت من آن حرف‌ها را بر زبان نیاوردم یا معذرت‌خواهی نکرد بلکه گفت کسانی که باعث شدند من آن حرف‌ها را بزنم، نمی‌بخشم. در حالی که همین جمله به تنهایی بحث جبر و اختیار و روابط علت و معلولی را به چالش می‌کشید اخیرا با چند مورد دیگر هم برخورد کردیم.
در بازی پیکان و سایپا، تیم پیکان برای نخستین ‌بار در تاریخ فوتبال ایران در یک بازی ۶ تعویض انجام داد. این اتفاق آنقدر عجیب و غیرمنتظره است که حتی در قوانین انضباطی برایش جریمه‌ای پیش‌بینی نشده چون احتمالا قانون‌گذاران با خودشان فکر کردند مگر می‌شود یک تیم که مربی و سرپرست و دستیار و فلان و بهمان دارد به اضافه ناظر بازی به اضافه داور چهارم نفهمند که یک تیم از حد مجاز بیشتر تعویض می‌کند؟ با این حال این اتفاق رخ داد. پیکان ۶ بازیکن جایگزین به زمین بازی فرستاد.
اصغر مدیرروستا، مدیر تیم فوتبال پیکان گفت این کار انجام شده اما تقصیر نیمکت حریف بود که جو را متشنج کرد و تمرکز ما را به هم زد. مدیرروستا همچنین گفت:«در همه بازی‌ها اینگونه است که نماینده فدراسیون به ما گوشزد می‌کند که مثلا یک تعویض بیشتر ندارید یا تعویض‌هایتان تمام شده اما در کمال ناباوری نماینده فدراسیون اجازه تعویض داد و داور چهارم هم تابلوی تعویض را بلند کرد. من حتی از نماینده هیات فوتبال قبل از تعویض پرسیدم که می‌توانیم تعویض کنیم؟
پاسخ او مثبت بود. ما واقعا خودمان هم از اتفاقی که افتاده، متعجب هستیم و نمی‌دانیم چرا ناظر مسابقه هیچ چیزی بر زبان نیاورد.» اگر دقت کنید مدیرروستا نمی‌گوید ما متعجب هستیم که چطور نفهمیدیم این ششمین تعویض ماست و می‌گوید، متعجبیم چرا ناظر چیزی نگفت!
چند تا نمونه خفیف‌تر هم در همین دو، سه هفته رخ داده است. آنجایی که وحید امیری در پایان بازی با سپاهان سر فیلمبردار قاطی کرد، گفته شد ببینید خبرنگار چه کار کرده که وحید امیری اینقدر عصبانی شده! در این میان تنها کسی که هنوز همان شیوه‌های کلاسیک را استفاده می‌کند، افشین پیروانی است. سرپرست تیم پرسپولیس در مورد شناسایی فردی که در اصفهان جنجال به پا کرده بود ابتدا گفت، نمی‌شناسم و بعد که به او ثابت کردند می‌شناسد، نگفت شما باعث شدید من اشتباه کنم یا مدعی نشد به خاطر بر هم خوردن تمرکزش این اتفاق افتاده. او محکم ایستاد و باز هم تکرار کرد آن طرف را نمی‌شناسد!
به هر حال شیوه‌های فرار و نپذیرفتن مسوولیت خطا و اشتباه هر روز در حال پیشرفت است و فوتبال ما امروز در این نقطه قرار دارد. با این حال با احترام به همه سبک‌ها هنوز یک «ببخشید» ساده بهترین راه‌حل موجود به نظر می‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + سه =