کد خبر : 267557
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
-

ازسرگیری محاکمه سارکوزی به اتهام تأمین مالی غیرقانونی کارزار انتخاباتی

ازسرگیری محاکمه سارکوزی به اتهام تأمین مالی غیرقانونی کارزار انتخاباتی

محاکمه “نیکولاس سارکوزی”، رئیس‌جمهور سابق فرانسه که به تأمین مالی غیرقانونی کارزار شکست‌خورده انتخاب مجدد خود متهم است، روز پنجشنبه (امروز) از سر گرفته می‌شود. دادگاه وی پیش‌تر در ماه مارس در پی بیماری کووید ۱۹ یک وکیل، به تعویق افتاده بود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، این محاکمه سایه دیگری بر حرفه مردی می‌اندازد که طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ به عنوان رئیس‌جمهور در عرصه‌های ملی و جهانی حاضر بود. سارکوزی اوایل امسال در پرونده جداگانه‌ای به فساد متهم شد.

دادستان‌ها ادعا می‌کنند حزب محافظه‌کار سارکوزی، حدود دو برابر ۲۲.۵ میلیون یورویی را که تحت قانون انتخاباتی مجاز به استفاده بود، در تجمعات انتخاباتی سخاوتمندانه خرج کرد و سپس یک آژانس روابط عمومی آشنا را استخدام کرد تا این هزینه را مخفی کنند.

دادستان‌ها در ادعانامه خود تصدیق کرده‌اند که تحقیقات آن‌ها برنامه‌ریزی سارکوزی برای این نقشه یا درگیری وی در آن را اثبات نکرده، اما می‌گویند رئیس‌جمهور سابق فرانسه بایستی از آن آگاه بوده باشد.

سارکوزی ۶۶ ساله به طور مداوم انجام هرگونه عمل اشتباه را انکار و از روند هزینه‌ها ابراز ناآگاهی کرده است. وی در صورت محکومیت با یک سال حبس و جریمه ۳ هزار و ۷۵۰ یورویی روبه‌رو خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − سیزده =