کد خبر : 267372
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
-

صادقی: هندبال برنامه‌ریزی بلند مدت می‌خواهد

صادقی: هندبال برنامه‌ریزی بلند مدت می‌خواهد

پیشکسوت و کارشناس هندبال گفت: برنامه‌های هندبال ما کوتاه مدت است و در این شرایط بهترین مربی دنیا هم که بیاید بعید می‌دانم بتوانیم جلوی کشورهای قوی عرض اندام کنیم.

به گزارش عصرقائم، کیوان صادقی در گفت و گو ، در خصوص شرایط تیم ملی هندبال بزرگسالان اظهار کرد: اگر بخواهیم تیم ملی مقام کسب کند باید یک برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشد. با این شرایط من بعید می‌دانم حتی با وجود میزبانی بتوانیم روی سکو برویم. کار ما مخصوصا با حضور تیم‌هایی مثل بحرین، قطر، عربستان کره جنوبی، کویت و .. خیلی سخت است. این تیم‌ها سرمایه گذاری خوبی در این رشته کرده‌اند اما ما هنوز بعد از چندین سال دلمان به چند بازیکن لژیونر خوش است.

پیشکسوت هندبال ایران گفت: بازیکنان خوب ما هم که در خارج بازی می‌کنند و متاسفانه در این شرایط هماهنگی لازم بینشان به وجود نمی‌آید که بگوییم می‌توانند در مسابقات موفق شوند. تا مسابقات قهرمانی آسیا هم که زمانی باقی نمانده است. باید برنامه‌ریزی قوی ‌داشته باشیم. نباید دلمان به چند لژیونر خوش باشد، آنها را در یک ماه که نمی‌توان جمع کرد و تیم ملی خوبی ساخت‌. اگر یکی از آنها هم آسیب ببیند که مشکل ساز خواهد شد.

وی گفت: موفقیت یک برنامه‌ریزی خوب می‌خواهد که متاسفانه من فکر می‌کنم در این سال‌های اخیر ما این برنامه‌ریزی را نداشته‌ایم. با این روش که ما پیش می‌رویم فکر نمی‌کنم نه در رده بزرگسالان حتی در رده‌های پایه هم مقامی کسب کنیم. هزینه اردوها و مربی خارجی زیاد است، مباحث زیادی در هندبال وجود دارد تا یک پیشرفت خوبی داشته باشیم. البته یکی دو سال است که هندبال رو به پیشرفت رفته اما آنطور که باید و شاید هنوز نتوانسته ایم مثل گذشته هندبال خوبی داشته باشیم.

کارشناس هندبال در ادامه افزود: من معتقدم نباید برای تیم ملی بزرگسالان هزینه کنیم یعنی باید آن بودجه‌ای را که قرار است صرف مربی خارجی بزرگسالان کنیم در رده‌های پایه هزینه کنیم و برای رده پایه از مربی خارجی استفاده کنیم. بازیکنان رده‌های پایه در کل کشور مشکل دارند. هر کدام از آنها از یک ناحیه می‌آید و تکنیک و تاکتیک متفاوتی دارد. اگر قصد، پیشرفت هندبال کشور است باید فدراسیون یک نگاه و برنامه خوب به رده نوجوانان و نونهالان داشته باشد تا وقتی بازیکن بزرگ می‌شود دغدغه تاکتیک و سبک دفاع نداشته باشیم.

صادقی گفت: برنامه‌های هندبال ما کوتاه مدت است. تا نزدیک مسابقات می‌شویم تیم جمع می‌شود و به مسابقه می‌رویم. در این شرایط بهترین مربی دنیا را هم که بیاوریم و حقوق روزانه خوبی هم به او بدهیم بعید می‌دانم که بتوانیم جلوی کشورهای قوی عرض اندام کنیم. کار خیلی سختی داریم. حتی اگر بازی‌ها هم پایاپای پیش رود زمانی که نیاز به هماهنگی بازیکنان وجود دارد مطمئن باشید جلوی حریفان می‌مانیم.

پیشکسوت هندبال افزود: دلمان خوش است که میزبانی گرفته‌ایم و می‌توانیم روی سکو برویم اما به این سادگی‌ها نیست. میزبانی برای کشوری خوب است که هم سطح سایر حریفان باشد و از آن امتیاز میزبانی استفاده کند. ما از امتیاز میزبانی هم که استفاده کنیم با توجه به‌ اینکه در این شرایط نمی‌توانیم از حضور تماشاچی استفاده کنیم تجربه نشان داده که نمی‌توانیم در هندبال روی سکو باشیم. هنر کنیم و در گروه ساده باشیم بین چهار تیم اول قرار بگیریم. اگر در گروه سختی باشیم که بالا رفتن کار آسانی نخواهد بود.

وی گفت: همه کشورها روی تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری کرده اند اما ما نه اردویی و نه برنامه ای در این سطح داشتیم. شاید وقت و بودجه گذاشته باشیم اما اساسی نبوده و بعید می‌دانم هندبال ما در چند سال آینده به جایی برسد. باید سرمایه گذاری شود و یک برنامه بلند مدت برای ۱۰ سال آینده داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.

او در پایان گفت: توقع بی جایی است اگر از بازیکنانی هم که سال‌های سال در تیم ملی بوده‌اند و اکنون لژیونر هستند بخواهیم تیم و باشگاهی که برای آنها هزینه می‌کند را رها کنند و در اختیار باشند. آنها مثل همیشه برای کمک به تیم ملی می‌آیند اما در زمان کوتاه هماهنگی لازم بین بازیکنان به وجود نمی آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + هفت =