کد خبر : 267258
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
-

فعالیت‌ دفتر نمایندگی هنگ‌کنگ در تایوان به حالت تعلیق درآمد

فعالیت‌ دفتر نمایندگی هنگ‌کنگ در تایوان به حالت تعلیق درآمد

دولت هنگ‌کنگ امروز سه‌شنبه فعالیت‌های دفتر نمایندگی خود در تایوان را به نشانه تشدید تنش دیپلماتیک بین این قطب مالی جهانی و این جزیره خودگردان دموکراتیک، به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش بین دولت هنگ‌کنگ -که حمایت پکن را دارد- و تایوان از سال ۲۰۱۹ که تظاهرات طرفدار دموکراسی در هنگ‌کنگ ظهور کرد و چین با اعمال یک قانون امنیت ملی گسترده در این دولت‌شهر، به آن‌ها پاسخ داد، افزایش یافته است. این قانون برخی فعالان هنگ‌کنگی را وادار کرد شهر خود را ترک کنند که مقصد برخی از آن‌ها تایوان بود.

نماینده دولت هنگ‌کنگ توضیحی در مورد تصمیم مبنی بر توقف عملیات در “دفتر اقتصادی، تجاری و فرهنگی” هنگ‌کنگ ارائه نداد و فقط این را گفت که تصمیم فوق ربطی به افزایش اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در تایوان ندارد.

این نماینده در بیانیه‌ای گفت: تعلیق فعالیت ارتباطی به وضعیت همه‌گیری در تایوان ندارد. صحبت بیشتری برای ارائه نیست.

دولت تایوان اعلام کرد در حالی که به این تصمیم احترام می‌گذارد، بابت آن “متأسف” است.

شورای امور سرزمین اصلی تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تأسف عمیق خود بابت تصمیم یک‌جانبه دولت هنگ‌کنگ را ابراز می‌کنیم.

شورای امور سرزمین اصلی تایوان اعلام کرد این ماه فقط هشت تن از کارکنان تایوانی در کنسولگری دفاکتوی این جزیره در هنگ‌کنگ، باقی مانده‌اند و ویزای همه آن‌ها امسال منقضی می‌شود.

دفتر امور قانون اساسی و سرزمین اصلی هنگ‌کنگ گفت تعلیق فعالیت‌ها به معنی آن است که به درخواست‌های کمک مردم هنگ‌کنگ در تایوان، از طریق خطوط تلفنی و وب‌سایت دولت هنگ‌کنگ رسیدگی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =