کد خبر : 267110
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
-

اینانلو: دادگر یکی از بهترین تیم‌های دنیا را تحویل گرفت

اینانلو: دادگر یکی از بهترین تیم‌های دنیا را تحویل گرفت

پیشکسوت تیراندازی گفت: مقایسه ادوار مختلف فدراسیون نشان می‌دهد که در زمان هاشمی مدال‌های زیادی کسب شد.

به گزارش عصرقائم، علیرضا اینانلو در گفت و گو ، در خصوص عملکرد ۴ ساله فدراسیون تیراندازی اظهار کرد: سخت است که بخواهیم مقایسه کنیم. در زمان هاشمی زیرساخت‌ها و سالن‌های خوبی ساخته شد که تا سالها دیگر نمی‌توانیم این گونه ساختمان سازی یا ساخت سالن را در کل کشور ببینیم. از آن جهت دوره ریاست هاشمی فوق‌العاده بود.

تیراندازی در زمان هاشمی از صفر شروع شد ولی چندین و چند مدال گرفتیم

سرمربی سابق تیم ملی تفنگ گفت: شاید بتوان گفت تیراندازی در زمان هاشمی از صفر شروع شد. آن زمان تیراندازی المپیکی نبود و مدال جهانی هم نداشت. شروع هر کاری خیلی سخت است. در دوره هاشمی مدال‌های زیادی کسب شد و ما تنها مدال المپیک نگرفتیم. مدال طلای قهرمانی جهان، مدال فینال فینالیست‌ها و چندین و چند مدال کسب شد. سه بار هم به فینال المپیک رسیدیم اما شانس با ما یار نبود تا به مدال ختم شود.

در زمان دادگر یکی از بهترین تیم‌های دنیا را داشتیم

پیشکسوت تفنگ در ادامه گفت: در دوره دادگر قضیه تغییر کرد. البته قولی که دادگر بابت افزایش تعداد سهمیه المپیک داده بود انجام شد و در این دوره ۶ سهمیه المپیک داریم. از حق نباید بگذریم که دادگر زمانی که تیم ملی را تحویل گرفت یکی از بهترین تیم‌های دنیا بود و باید حفظش می‌کرد. در این مدت مشکلات مربوط به کرونا ورزش کل کشور را تحت تاثیر قرار داد. اگر با شرایط قبل پیش می‌رفتیم تاکنون تکلیف مشخص شده بود و می‌دانستیم در المپیک نتیجه چه می‌شود.

تعداد مدال‌ها اصلی‌ترین شاخص مقایسه ادوار است

اینانلو افزود: یکی از اصلی‌ترین مواردی که بتوانیم ادوار را مقایسه کنیم تعداد مدال‌ها است. مدال‌هایی که در دوره هاشمی کسب شد خیلی زیاد بود. البته شاید بخشی از کم شدن تعداد مدال‌ها در فدراسیون کنونی به عدم اعزام تیم‌های ملی به مسابقات برگردد و بخشی از این عدم اعزام‌ها هم به کرونا و بخشی دیگر به قیمت ارز و شرایط فدراسیون برمی‌گردد.

نتایج المپیک نیز برای مقایسه دوره‌های مختلف مهم است

سرمربی تیم ملی تفنگ اندونزی گفت: البته بعد از المپیک شفاف تر می‌توان صحبت کرد. ما دو فینالیست در ریو و یک فینالیست در لندن داشتیم. شاید یکی از مهمترین نکات برای مقایسه دوره‌های مختلف فدراسیون نتایجی باشد که در المپیک گرفته می‌شود. تمام کار و نتیجه یک فدراسیون در المپیک دیده می‌شود. امیدوارم تیم جوانی که از ایران برای المپیک اعزام می‌شود بتواند سنگینی وزنه را به سمت دوره دادگر برگرداند. مشاهده فینالیست‌ها و شاید اولین مدال المپیک نشان‌دهنده روند رو به جلو در تیراندازی باشد، آن موقع است که راحت‌تر می‌توان دوره ها را مقایسه کرد.

کسب نتیجه در المپیک به آمادگی سه ماه قبل تیرانداز بر می‌گردد

وی در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت و پتانسیل کسب مدال برای تیراندازان ایرانی وجود دارد گفت: در مسابقات جام جهانی هند المپیکی‌ها اعزام نشدند و تنها ورزشکاران شانس سهمیه رنکینگ حضور داشتند. کسب نتیجه در المپیک به آمادگی تیرانداز در دو تا سه ماه قبل از المپیک برمی‌گردد. هرچقدر آمادگی بیشتر باشد شانس کسب مدال و نتیجه خوب بیشتر است.

لازلو می‌تواند به بهتر شدن شرایط کمک کند

وی استفاده از لازلو در اردوی مجارستان را فرصت مناسبی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تیم ملی اکنون در اردوی مجارستان است، لازلو می‌تواند به بهتر شدن شرایط کمک کند. از طرفی هم الهام هاشمی سرمربی تیم تجربه کافی دارد و می‌تواند تیم را در المپیک هدایت کند. اگر شرایط اردو تا قبل از المپیک شرایط خوبی باشد می‌توان انتظار نتایج خوبی را داشته باشیم.

تیمی که شرایط ذهنی و آمادگی خوبی داشته باشد در المپیک موفق است

اینانلو خاطرنشان کرد: معمولا در هر رشته تیراندازی بین ۳۰ یا ۴۰ نفر شرکت می‌کنند که بهترینهای دنیا هستند. بین آنها قهرمانان دنیا و قهرمانان المپیک حداقل ۱۰ سال قبل وجود دارند که اینها کار را بسیار سخت می‌کند و نمی‌توان نتایج را از قبل پیش بینی کرد. اما همیشه گفته‌ام تیمی که شرایط ذهنی و آمادگی خوبی داشته باشد می‌تواند در المپیک موفق باشد.

شرایط المپین اندونزیایی‌ام خوب است

مربی تیم ملی اندونزی در خصوص شرایط آمادگی تیرانداز المپیکی اندونزی گفت: یک ورزشکار المپیکی دارم که شرایط خوبی دارد. خوشبختانه او هم به لحاظ تکنیکی و هم روانی شرایط خوبی دارد. تیم ملی اندونزی در جام جهانی هند برای اولین بار در رشته سه وضعیت تیمی مدال برنز جهان گرفت و خیلی از نظر روانی به آنها کمک کرد و اعتماد به نفسشان را افزایش داد. ورزشکار المپیکی من هم در تفنگ بادی جام جهانی نهم شد که تنها یک نفر تا فینال فاصله داشت. این نتیجه خوبی بود. ما برنامه داریم که در جام جهانی کرواسی که آخرین مسابقه قبل از المپیک است هم شرکت کنیم. بعد از آن آخرین اردوها را در اندونزی خواهیم داشت تا به المپیک اعزام شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − هشت =