کد خبر : 266992
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
-

تلاش نتانیاهو برای خروج از فضای بسته سیاسی با تشویق فشارها علیه فلسطینیان

تلاش نتانیاهو برای خروج از فضای بسته سیاسی با تشویق فشارها علیه فلسطینیان

یک کارشناس مسایل بین‌الملل با تاکید بر این که شکست‌های نتانیاهو زمینه‌ساز درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و حمله به فلسطینیان شده است، اظهار کرد: نتانیاهو همواره برای خارج کردن خود از فضای بسته سیاسی که اکنون هم در این شرایط است، به ایجاد تنش و درگیری سیاسی اجتماعی پرداخته و تحولات در نوار غزه بی‌ ارتباط به شرایط سیاسی حاکم بر این منطقه نیست.

به گزارش عصرقائم، صباح زنگنه در گفت‌وگو ، گفت: کمک‌های مستقیم آمریکا به رژیم صهیونیستی باعث شده که این رژیم به جنایاتش ادامه دهد و این جنایات هیچ‌گاه هم توقف پیدا نکرده است که شامل کشتار فلسطینی‌ها، ترور و به زندان انداختن مبارزان آنها، ایجاد محدودیت برای رفت و آمد آنها، مخالفت با احداث فرودگاه، ممانعت از استفاده از سواحل دریا و نفت و گازی که فلسطینی‌ها در دریا دارند تا تخریب خانه ها و مزارع فلسطینی و ادغام و الحاق سرزمین های فلسطینی تحت تسلط رژیم صهیونیستی می‌شود.

وی افزود: اقدام خطرناک دیگری که اسراییل انجام داده است حضور نظامیان در صحن مسجد با اسلحه و با لباس کامل نظامی و ضرب و شتم و انداختن گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی کشنده بوده است و این وضعیت مردم را برانگیخت و جوانان و زنان و مردان را به مقاومت در برابر نیروهای نظامی رژیم اسراییل کشاند. مردمی که تحصن کرده بودند در شبستان مسجد جنایت کاران اسراییلی به آنها حمله کردند و در آن فضای محصور شبستان با انداختن گاز اشک آور باعث خفه شدن تعداد زیادی از آنها شدند و در حقیقت یادآور بحث ادعایی صهیونیست ها درباره هلوکاست بود. این اسراییل است که هم سرزمین را غصب کرده و هم مردم را در شبستان مسجد الاقصی با گاز اشک آور خفه کرد. بنابراین هلوکاست ساخته و پرداخته اسراییل علیه مردم فلسطین است.

این کارشناس مسایل بین الملل اظهار کرد: این اقدامات باعث عکس العمل فلسطینی های منطقه غزه و مردم کرانه باختری و ساکنان منطقه شیخ جراح که منطقه چسبیده به الاقصی است و آن ها در حقیقت آوارگان فلسطینی از قدس شریف و سایر شهرهای اطراف هستند، شد. تخریب خانه های این منطقه و ایجاد محدودیت برای آنها و حمله شهرک نشینان مسلح صهیونیست به خانه های مردم و تصرف خانه های مردمی که در آن ساکن بودند، در عمل زمینه ساز انتفاضه ای در مسجد الاقصی شد. مبارزه جوانان فلسطینی به شهرها و خیابان ها کشیده شد و شاهد موشک باران گروه های مبارز فلسطینی و جهاد اسلامی و حماس از غزه به تل آویو بودیم و اینها در جهت گشودن محاصره های مردم فلسطین در این مناطق اقدام شد.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که گفته می شود با توجه به شکست های نتانیاهو در جلب اکثریت آرا به نفع خود بر آتش درگیری ها در نوار غزه و سرزمین اشغالی دمیده است؟ با تایید این مطلب خاطرنشان کرد: به هر ترتیب بعد از چهار نوبت انتخابات نتانیاهو نتوانست اکثریت آرا را به دست آورد و اکنون به عنوان دولت موقت و انتقالی کار می کند و برای انتقام این وضعیت به نظر نتانیاهو هم مشوق چنین فشارهایی علیه فلسطینیان بود اما ذات یک اشغالگر و نژاد پرست همین است که نسبت به مردم تحت اشغال و مردمی که از یک مذهب و نژاد دیگر هستند همواره آنها را تحت فشار قرار دهد و آنها را به زندان و ترک خانه و سرزمین خود مجبور کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − شش =