کد خبر : 266887
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
-

صالحی امیری: مرحوم ترکان خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشت

صالحی امیری: مرحوم ترکان خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشت

رییس کمیته ملی المپیک گفت: مرحوم ترکان در ورزش قهرمانی خدمات ارزنده‌ای را به یادگار گذاشت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از کمیته ملی المپیک، سید رضا صالحی امیری ضمن ابراز تاسف در پی در گذشت مرحوم اکبر ترکان، خدمات ارزنده وی را در کشور ماندگار و دغدغه‌اش را دغدغه مردم و دردش را درد مردم دانست.

رییس کمیته ملی المپیک درباره خدمات ارزنده مهندس ترکان بیان کرد: مرحوم ترکان مردی بزرگ، سخت کوش و دردمند بود که دردش درد مردم بود. سالیان زیادی در مرکز تحقیقات، دولت و در نشست‌های هم اندیشی، ارتباط و تعامل خوبی با هم داشتیم که چند ویژگی ممتاز از جمله هوش و دانش سرشار ایشان در حوزه‌های مختلف از جمله در اقتصاد، صنعت، مدیریت و حتی حوزه اجتماعی از خصائص ارزنده‌اش بود که انباشتی از اطلاعات و آمار را در ذهن داشت و در استدلال و اقناع‌گری کم‌نظیر بود.

او ادامه داد: ویژگی دیگر ایشان صداقت، شفافیت و صراحت کلام بود؛ اساساً برای بیان نقطه نظرات، خودسانسوری نمی‌کرد و آن چیزی را که در جهت منافع و مصالح مردم و کشور بود تحلیل و بیان می‌کرد. در واقع قدرت تجزیه و تحلیل مسائل کلان کشور و عبور از انبوه بحران‌ها از جمله مسائلی بود که دائما وی را به فکر وامی‌داشت.

صالحی امیری با اشاره به رفتار حرفه‌ای و اخلاق مثال‌زدنی مهندس ترکان خاطر نشان کرد: اخلاق کم نظیر و مثال‌زدنی ایشان در رفتار با موافقان و مخالفان و استفاده حداکثری از ابزار گفت‌وگو به نوعی نماد یک مدیر تعامل‌گرا و اخلاق محور را در وی نمایان می‌کرد و حتی در مقطع انتخابات در روی کار آوردن دولت آقای روحانی نقش بسیار پررنگی ایفا کرد. علاقه ایشان به مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی عامل اصلی همکاریش با آقای روحانی بود و در تحلیل‌های متفاوت‌شان معمولا از آیت الله هاشمی مقایسه‌هایی ارائه می‌دادند.

او ادامه داد: در حوزه ورزش قهرمانی و یک دهه حضور در فدراسیون کشتی خدمات بسیار ارزشمند، ماندگار و غیرقابل انکاری از خود به یادگار گذاشت؛ به‌طوری که نسل مدیران امروز هم‌چنان از توانمندی، سخت کوشی و درایت ایشان در توسعه ورزش پرطرفدار کشتی به نیکی یاد می‌کنند.

در واقع مرحوم ترکان به‌عنوان مدیر و خدمتگزار کشور، انسانی دردمند نسبت به مشکلات مردم بود و همواره در برابر مسائل کشور در کمال تواضع و فروتنی فردی مسوولیت‌پذیر و با انگیزه بود که خستگی نمی‌شناخت و ضمن احساس تکلیف و دغدغه‌مندی دنبال راه‌حل‌های ممکن می‌گشت و حتی در مدت زمان دست و پنجه نرم کردن با این بیماری مزمن، دست از خدمت به مردم نکشید و بیماری هیچ‌گاه مانع کار و فعالیت وی نشد.

صالحی امیری در پایان تاکید کرد: بدون تردید نسل جوان امروز از تجربه‌های گرانقدر این انسان سخت‌کوش، باشرافت، با فضیلت و اخلاق‌مدار بهره خواهند برد و آیندگان از ایشان به نیکی یاد خواهند کرد و در نهایت تاسف و تاثر این ضایعه بزرگ را به ملت، دولت و مدیران سخت کوش و به‌خصوص خانواده محترمش تسلیت عرض می‌کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 4 =