کد خبر : 266768
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
-

وزارت صمت: افزایش قیمت نان تخلف است

وزارت صمت: افزایش قیمت نان تخلف است

در حالی که قیمت نان در تعدادی از نانوائی‌های سطح شهرتهران و برخی از شهرهای بزرگ کشور گران شده است اما مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت افزایش قیمت نان را خلاف دانست و خواستار اعلام این تخلف از سوی مردم شد.

به گزارش عصرقائم، صدیف بیک زاده در مورد گرانی نان در برخی از نانوایی‌ها، اظهار داشت: به صورت رسمی افزایش قیمتی در نان نداشته‌ایم و ستاد تنظیم بازار تصمیمی در این خصوص نگرفته است. اگر قرار باشد در این مورد تصمیم‌گیری شود موضوع در ستاد مطرح و از طریق کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان کشور اعلام می‌شود و برای اجرا به استانداران سراسر کشور به عنوان رؤسای کارگروه تنظیم بازار استان ابلاغ خواهد شد اما فعلاً هیچ برنامه‌ای در این مورد در دستور کار نیست.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت افزود: نان به عنوان کالای اساسی حساسیت خاصی دارد و برای افزایش قیمت آن، از قبل تصمیم گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر یک واحد نانوایی اقدام به گران کردن نان کند، این اقدام تخلف بوده و مردم می‌توانند این تخلف را به شماره تماس ۱۲۴ اطلاع دهند تا با متخلف برخورد شود.
البته وی توضیح نداد که چه برخوردی با متخلفان کرده یا می‌کنند اما آنچه که مسلم است اینکه بسیاری از نانوائی‌های سطح تهران به بهانه‌های مختلف اعم از افزایش دستمزد کارگر،گرانی قبوض آب، برق و گاز و کلا تورم ۴۰درصدی اقدام به افزایش قیمت نان کرده‌اند بنابراین اگر واقعا مسئولان وزارت صمت گرانی نان را تخلف می‌دانند فقط کافی است گردشی در سطح شهر داشته باشند تا مواردی از این خلاف را ببینند.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت در ادامه اظهاراتش در مورد میزان تخصیص ارز برای ترخیص روغن خام موجود در بنادر نیز گفت: پس از رایزنی با بانک مرکزی، حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای روغن‌های خام موجود در بنادر تخصیص یافت.

وی افزود: پس از تخصیص ارز، این محموله‌ها در حال ترخیص است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 2 =