کد خبر : 266522
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
-

اعلام “حکومت نظامی” از سوی خونتا در “چین” میانمار

اعلام “حکومت نظامی” از سوی خونتا در “چین” میانمار

رسانه‌های دولتی میانمار امروز (جمعه) گزارش دادند، خونتای میانمار در استان “چین” و پس از آن حکومت نظامی برقرار کرد که “تروریست‌های مسلح” به یک پاسگاه پلیس و یک بانک حمله کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حکومت نظامی از سوی خونتای میانمار در بحبوحه افزایش درگیری‌ها بین ارتش و شورشیان قومی در مناطق مرز این کشور آسیایی وضع شده است.

خونتای میانمار علاوه بر رویارویی با مخالفت‌های گسترده،‌ با اعتراضات روزانه در شهرها و درگیری در استان‌های مرزی از زمان به دست گرفتن قدرت با کودتا در این کشور روبروست.

درگیری‌ها در شهر “میندات” روز چهارشنبه و پنجشنبه آغاز شد و در آن، حدود ۱۰۰ تن با استفاده از سلاح‌های خود به یک پاسگاه پلیس حمله کرده و ۵ تن هم یک بانک را مورد حمله قرار دادند.

رسانه‌های دولتی میانمار گزارش دادند، نیروهای امنیتی بدون آنکه به این افراد تلفاتی وارد بیاورند، با آنها مقابله کردند.

همچنین خونتای میانمار با صدور دستوری حکومت نظامی در استان “چین” وضع کرد که هم مرز با هند است.

سخنگوی “نیروی دفاع چینلند”، شبه نظامیان تازه تاسیس شده، اعلام کرد که این گروه در این درگیری اخیر دست داشته و اعتبار بیانیه منتشر شده درباره بی اعتبار بودن حکومت نظامی در استان چین را تایید کرد.

سخنگوی این گروه اعلام کرد: خونتا دیگر نمی‌تواند بر شهر حکومت کند مگر در آن بخش‌هایی که پایگاه‌هایی دارد. آنها دیگر کنترل مناطق روستایی را ندارند.

همچنین گروهی از حامیان دموکراسی در فیلمی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان داده می‌شوند که در حالیکه دارند به سمت یانگون می‌روند، می‌گویند: ما به پیروزی باور داریم. ما باید پیروز شویم، باید پیروز شویم.

خونتای میانمار اول فوریه ۲۰۲۱ دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار را سرنگون کرد و قدرت را به دست گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 9 =