کد خبر : 266048
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
-

پاسخ به ۵ شبهه انتخاباتی

پاسخ به ۵ شبهه انتخاباتی

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه انتخابات و حضور حداکثری در انتخابات همیشه مورد تائید و تاکید امامین انقلاب بوده است، گفت:رهبر معظم انقلاب انتخابات را یک تنفس و نوع سازی برای قوه اجرایی کشور می‌دانند.

به گزارش عصرقائم، سعید قلی زاده در سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه انتخابات و حضور حداکثری در انتخابات همیشه مورد تائید و تاکید امامین انقلاب بوده است، گفت: رهبر معظم انقلاب انتخابات را یک تنفس و نوع سازی برای قوه اجرایی کشور و در منظربین الملل اقتدار ملی می‌دانند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمنان انقلاب در جهت تضعیف و کاهش مشارکت در انتخابات برعلیه نظام فعالیت می‌کنند، افزود:دشمن درباره انتخابات شبهات فراوانی را مطرح کرد که در چند وقت اخیر به اوج خود رسیده است.

قلی زاده با تصریح بر اینکه دشمن برای ناامید سازی و دلسرد کردن مردم با  شبهه سازی این مطالب که دولت در کشور هیچ کاره است، ادامه داد: درپاسخ به این شبهه باید گفت چطور یک رئیس جمهور قدرت اجرایی ندارد، اما مردم در هر دوره از ریاست جمهوری شاهد تغییرات اجرایی هستند.

تحلیلگر امور سیاسی با تاکید براینکه  در قانون اساسی ۳۶ اصل مربوط به اختیارات ریاست جمهوری وجود دارد، افزود: رئیس دولت بر اساس اختیاراتی که دارد حتی در عرصه‌های بین المللی هم تغییرات ایجاد میکند لذا اگر ریاست جمهور ی اختیار ندارد پس صرف هزینه های هنگفت و تبلیغات برای تصدی کرسی ریاست جمهوری برای چیست؟!

قلی زاده در ادامه سخنان خود به اختیارات رئیس جمهور اشاره و اضافه کرد: رئیس جمهور ،رئیس بازنگری قانون اساسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی،رئیس شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ، رئیس هیات وزرا،تائید و انتصاب سفرای ایران در تمامی کشورها،تهیه برنامه و بودجه کشور ، عضو شورای موقت رهبری ،امضا و ابلاغ کننده تمام قوانین به رده های مجری  می باشد که در امورات اجرایی کشور اختیارات تام دارد.

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این شبهه که می گویند در کشور راه حلی برای برون رفت از مشکلات وجود ندارد، بیان کرد:راه حل ها در کشور کم نیست اما کسی که باید این راه حل ها را به سرانجام برسد ، دچار سوء تدبیر شده است ، برای نمونه اقتصاددانان کشور برای حل مشکلات اقتصادی راه حلی ارائه دادند و یادر بخش مسکن نیز راه حل وجود دارد،  همچنین در خودکفایی محصولات کشاورزی  و نیزکارشناسان نیز برای  عدالت اجتماعی و صرفه جویی در انرژی ارائه کارت انرژی را مطرح کردند، در بحث شفافیت نیز راه کارهایی وجود دارد اما اینکه چه کسی باید این راه حل هار ا اجرا کند.

قلی زاده در ادامه با بیان اینکه دشمن با ایجاد این شبهه که رای دادن تاثیری در سرنوشت کشور ندارد، افزود: سیاست های اقتصادی در هر دولتی فرق و تفاوت های عمده ای در چنیش وزرا وجود دارد.حتی دولت ها در تغییر ساعت کشور نیز دخیل هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی به ضرورت مشارکت حداکثری هم پرداخت و گفت: دشمن در تلاش برای از بین بردن ضرورت حضور حداکثری است چرا که عدم مشارکت حداکثری باعث  خدشه دار شدن امنیت ملی می شود. لذا هر کشوری که در انتخابات دچار عدم مشارکت حداکثری شده باشد ضعیف شده و در مجامع بین المللی از پشتوانه مردمی برخوردار نیست و براحتی میتوان  اهداف بیگانه را در آن کشور پیاده کرد.

قلی زاده با تصریح بر اینکه ۲۲ کشور حضور در انتخابات را اجباری کردند ، و محرومیت هایی را برای آن دسته از کسانی که  شرکت نمی کنند، در نظر گرفته اند، خاطرنشان کرد:برخی ها میگویند انتخابات صوری بوده در صورتی که در تمام ادوار دولتی، جریان رقیب دولت حاضر از صندوق رای بیرون آمده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه سازوکارهای انتخاباتی جلوی هرگونه سوء استفاده ها را گرفته است، گفت: تمامی نامزدهای انتخاباتی، شورای نگهبان، دستگاه هایی که دخیل در امر انتخابات هستند پای صندوق رای نماینده دارند،و نمایندگان نامزدها رای را جمع آوری کرده و این نشان دهنده آن است که با وجود نظارت های زیاد امکان تخلفات گسترده و یا صوری بودن وجود ندارد.

قلی زاده در پایان سخنان خود به چرایی رای دادن پرداخت و گفت: مردم برای اینکه حق رای دادن داشته باشند، شهید دادند که منجر به انقلاب شد . لذا بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس در آرزوی رای و انتخابات هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تجربه تاریخی کشوری مثل آمریکا در انتخابات گفت: اعتراض خاموش و رای ندادن هیچ وقت به نتیجه نرسیده است لذا بهترین نوع اعتراض این است با حضور پای صندوق به آن عملکرد رای نداد .

به گفته قلی زاده انتخاب آگاهانه و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق رای مشت محکمی به دهان استکبار زده می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − سه =