کد خبر : 265992
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

نوشته‌ای برای «دخترکان مدرسه‌ کابل»

نوشته‌ای برای «دخترکان مدرسه‌ کابل»

«آیا تکرار این حوادث خونین سوال‌برانگیز نیست؟» و «آیا نسل‌کشی و کشتار این مسلمانان داغ کوچکی‌ است که احساس نمی‌شود؟»؛ این‌ها پرسش‌هایی است که یک نویسنده در پی حمله «تروریستی» به دبیرستان دخترانه در کابل مطرح می‌کند و می‌گوید که دخترکان مدرسه‌ کابل به صفر مطلق رسیدند.

به گزارش عصرقائم، معصومه باقری، نویسنده‌ کتاب «صفر مطلق» در یادداشتی که به دنبال حمله «تروریستی» روز شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰) و برای دختران کابل افغانستان نوشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده، آورده است: «امروز دخترکان مدرسه‌ کابل به صفر مطلق رسیدند. غمی روی شانه‌های‌شان بود که سنگینی‌اش زمین را عذاب می‌داد. آرام و قرار نداشتند. اشکی توی چشمان‌شان جریان داشت که گونه‌های‌شان را می‌سوخت.

امروز مدرسه‌ دخترانی که می‌خواستند بیاموزند و شاد باشند، به دست متحجرانی سنگدل ویران شد و این تمام ماجرا نیست. زخم و خون و سوختن و مرگ سهم دخترانی بود که هیچ گناهی نداشتند.

حرف از نژادپرستی و ظلم کهنه و مستعمل نمی‌شود، بلکه سال‌هاست که خون زمین را می‌خورد.

مادرانی که هنوز در داغستان به جست‌وجوی فرزندان گمشده‌ خود آواره هستند و جلو بیمارستان‌ها تجمع کرده و اسامی روی دیوارها را می‌خوانند و آمار سردخانه‌ها را پیگیری می‌کنند.

امروز ظلم و تعصب و جهالت متهم است. اینک که صداهای خفه و دردآلود در گلوی دخترکان مدرسه‌ کابل مدفون شده است، چه کسی می‌خواهد از سینه‌های سوخته‌ مادران اندوهگین چیزی بنویسد؟

آیا تکرار این حوادث خونین سوال‌برانگیز نیست؟

آیا نسل‌کشی و کشتار این مسلمانان داغ کوچکی است که احساس نمی‌شود؟

امروز این اندوه مثل پوستی سوخته، چسبیده به آهنِ داغِ بی‌رحمی و جنایت و تدمیر.

هولناک‌ترین تدمیر در دنیا، زخم زدن به روح آدم‌هاست. این زخم از کشتار و هلاکت بدتر است. چون انسان در آن تمام می‌شود، اما نمی‌شود. زخم ساده‌ای است که انسان در آن هلاک می‌شود، اما نمی‌شود. زنده بودن در تلخی و تباهی از جنایت بدتر است.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + شش =