کد خبر : 265909
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
-

جامعه تعلیم و تربیت جنایت تروریستی افغانستان را محکوم کرد

جامعه تعلیم و تربیت جنایت تروریستی افغانستان را محکوم کرد

جامعه تعلیم و تربیت در بیانیه‌های جداگانه، جنایت تروریستی افغانستان را محکوم کردند.

به گزارش عصرقائم، جامعه تعلیم و تربیت نسبت به فاجعه تروریستی در افغانستان واکنش نشان داد.

* تروریسم این بار با بی‌حرمتی به ماه مبارک رمضان و زیر پا گذاشتن رحم و شفقت و انسانیت، فاجعه‌ای غم انگیزی را رقم زد

در بیانیه کانون بسیج استادان دانشگاه فرهنگیان استان تهران آمده است: باز هم پدیده شوم تروریسم و تفکر جمود و افراطی حاکم بر گروه‌های دست نشانده، فاجعه آفرید و بیش از ۲۰۰ دانش ‌موز و مادر مظلوم افغانستانی را ناجوانمردانه به شهادت رسانید. این فاجعه عظیم و دردناک نه تنها خانواده دختران دانش‌آموز مدرسه سیدالشهدا کابل را عزادار کرد، بلکه ملت بزرگ افغانستان و دیگر مردم منطقه را در غم و اندوهی جانکاه نشاند که هرگز فراموش نخواهد شد.

این فاجعه تلخ و این تراژدی عظیم نتیجه استقرار گروه‌های ضد بشری است که دست نشانده برخی از کشورهای استعمارگر و غارتگر و بی رحمی هستند که سالهاست برای ایجاد فتنه و ناآرامی در افغانستان و خاورمیانه زندگی را به کام مردم بی دفاع و مظلوم افغانستان تلخ کرده‌اند.

تروریسم این بار با بی‌حرمتی به ماه مبارک رمضان و زیر پا گذاشتن رحم و شفقت و انسانیت، فاجعه‌ای غم انگیزی را رقم زد. تداوم این پدیده شوم و ایجاد آتش و فتنه در منطقه با هدف جلوگیری از توسعه و پیشرفت کشورهایی که در صدد رسیدن به استقلال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی هستند، توسط گروه‌ها و فرقه های فریب خورده ای صورت می گیرد که با نام دین و تفسیری افراطی و غلط از دین، از هیچ جنایتی فروگذار نیستند. غافل از اینکه خداوند در قرآن می فرماید:

«وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا». و هر کس به عمد مؤمنى را بکشد پس کیفرش دوزخ است که همیشه در آن خواهد بود، و خداوند بر او غضب و لعنت کرده و براى او عذابى بزرگ آماده ساخته است.

کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران، ضمن محکوم کردن این فاجعه ضدبشری و تروریستی، ابراز همدردی خود را با خانواده‌های داغدار و ملت شریف افغانستان، اعلام می‌دارد و در غم آنها شریک است.

* مگر ممکن است در مسیر صدها کودک معصوم که سرگرم دنیای کودکانه خویش اند، تله انفجاری، منفجر کرد

در بیانیه جمعیت اسلامی فرهنگیان در پی شهادت جمعی از دانش آموزان معصوم مدرسه دخترانه حمزه سید الشهدای شهر کابل افغانستان آمده است: جنایت وحشیانه جاهلان پیرو گمراهان گمراه کننده، به راستی باور پذیر نیست، مگر ممکن است در مسیر صدها کودک معصوم که سرگرم دنیای کودکانه خویش اند، تله انفجاری، منفجر کرد، ده ها نفر را به شهادت رساند، و جمع کثیری را مجروح کرد، آخر به کدامین گناه، فبای ذنب قتلت؟ این بجز از مزدوران دست پرورده گمراهانی که پدرانشان دختران معصوم را زنده بگور می‌کردند بر می آید؟

جمعیت اسلامی فرهنگیان ایران اسلامی، ضمن ابراز همدری با خانواده های معزا و جامعه فرهنگیان افغانستان، این جنایت وحشیانه، که نتیجه ۲۰ ساله اشغالگری حامیان دروغین حقوق بشر، حمایت از گروهای وحشی تکفیری و سیاست تفرقه در بین امت مسلمان است را، به شدت محکوم کرده و امید آن دارد که مردم شریف و مظلوم افغانستان، با اخراج بیگانگان امنیت، پیشرفت و توسعه همه جانبه، کشورشان را رقم زنند. ان‌شاءالله.

* محکومیت شدید تعدی به حریم دانش‌آموزان و مدرسه

حجت‌الاسلام والمسلمسین محی‌الدین محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت در بیانیه‌ای نوشت: «و ما نقموا منهم‌ اِلّا أن یؤمنوا باللّه العزیز‌ الحمید» نمی‌دانم چگونه می‌توان دید و فریاد نکشید؟ شنید و خونین جگر نشد؟! پاره‌های تن به خون آلوده و ناله‌های دلخراش دخترکان معصوم کابلی را؟!! جرمشان چه بود؟! معصومیت آمیخته به محبت اهل بیت علیهم السلام؟! یا روزه داری و بودن در مکتب سیدالشهداء علیه السلام؟!

چند روز است از هنگام شنیدن این خبر هولناک که «در غرب کابل در مکتب دخترانه‌ سیدالشهداء‌ ، با انفجار خودروی بمب گذاری شده نزدیک به یکصد نفر کشته و مجروح شده‌اند»  از عمق وجودم می‌سوزم و با خود، اندوه کابل افزون ‌کُشت ما را ، زمزمه می‌کنم!
الله اکبر از این همه جنایت و تحمیل این همه ظلم و مظلومیت به مردمی نجیب و شریف و شکیبا ، که تنها آرزومند استقلال و استقرار صلح در سرزمین خویش‌اند!

مردمی که نیم قرن است از تجاوز استعمار سرخ و جلادی مزدوران آنان تا تجاوز و غارت استعمارگران غربی و قتل وکشتار سربازانشان به ستوه آمده‌اند و امروز گرفتار بلای مضاعف تروریسم کور نابخردان مدعی دیانت وهابی آمریکایی شده‌اند! اما دریغا از یک نهاد بین‌المللی، از یک سازمان بشر دوستانه و یا یک اراده‌ با نفوذ  جهانی که در مقابل این ظلم فراگیر بایستد، آن را محکوم کند و برای رفع این ستم اقدام نماید!

ما می‌دانیم که این جنایت، قصاص فاطمیون  به جرم جهاد پدران در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی و تروریست‌های دست پرورده‌ آنان داعش است! لذا ضمن محکومیت شدید تعدی به حریم دانش‌آموزان و مدرسه و کشتار سبعانه‌ کودکان بی‌گناه، از عموم مسلمانان، آزادیخواهان و مردم نیک اندیش دنیا می‌خواهیم با پدیده‌ شوم ترور کودکان بی گناه و تجاوز به ساحت مراکز آموزشی و علمی مقابله کرده و خواستار محاکمه‌ عاملان و آمران و پشتیبانان این جنایت های هولناک باشند.

از درگاه حضرت ربوبی در این ماه عبادت و بندگی ،خاضعانه و ملتمسانه برای محرومان و مصدومان شفا و عافیت و برای بازماندگان صبر و اجر و برای شهداء رضوان و رحمت مسألت می نماییم. امیدواریم مردم صبور افغانستان با دوری از هرگونه تفرقه و جدایی ، در مقابل دشمنان و اشغالگران غربی اعم از اروپایی و آمریکایی در صف واحد بایستند و ضمن رفع اشغال و حفظ استقلال در آبادی و عمران وطن خویش بکوشند. اّلیس الصبح بقریب؟

*  اندکی صبر سحر نزدیک است

در پیام پناهی روا مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش در پی انفجار تروریستی مقابل دبیرستان دخترانه «سید الشهداء» در کابل پایتخت افغانستان آمده است: انفجار تروریستی در مدرسه ” دخترانه  سید الشهداء(ع) ” در غرب کابل و دیدن تصاویر و صحنه های این درنده خویی ها دل و جان  هر زن و مادری  را در هر کجای این دنیا  با هر دین و آیینی به درد می‌آورد که اینگونه دختران و فرشتگان زمینی افغان را به خاک و خون کشیده اند .

آخر این دخترکان بی گناه و مظلوم به تاوان  چه گناهی باید اینچنین غرق در خاک و خون گردند و اینبار صحنه های دردناک کربلای حسین (ع) در کربلای سید الشهداء کابل تکرار شود و انگار تا دنیا هست نگاه ظالمانه و بی شرمانه بر دختران مظلوم مسلمان  همچنان ساری و جاری خواهد بود.

ما زنان فرهنگی  و دختران دانش آموز  ایران زمین همیشه و همواره در کنار شما مادران و دختران کشور دوست و همسایه افغانستان هستیم و غم و درد شما را به وضوح در دل و جان خود احساس می کنیم و همواره برای نابودی و ریشه کن شدن این جنایت های غیر انسانی و ددمنشانه دست دعا بر آستان حق بر می داریم و از خداوند متعال نابودی عاجل عاملان این بز دلی ها و وحشی گری ها ی افسارگسیخته را خواهانیم و به مادران و دختران دانش آموز  بی گناه و معصوم افغان می گویم، اندکی صبر سحر نزدیک است ….

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =