کد خبر : 265279
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
-

مراکش، اسپانیا را به اتخاذ سیاست “یک بام و دو هوا” متهم کرد

مراکش، اسپانیا را به اتخاذ سیاست “یک بام و دو هوا” متهم کرد

وزارت خارجه مراکش اعلام کرد، تصمیم مقامات اسپانیا درباره عدم اطلاع ورود رهبر جبهه پولیساریو اقدامی است که با اصرار قبلی انجام شده و تصمیم حاکمیتی اسپانیا است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روسیا الیوم، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم اسپانیا مبنی بر عدم اطلاع همتای مراکشی خود از ورود رهبر شبه نظامیان پولیساریو به اسپانیا صرفا اهمال کاری ساده نیست بلکه اقدامی است که با اصرار قبلی انجام شده و گزینه ای ارادی و تصمیمی حاکمیتی از سوی اسپانیا است، مراکش کاملا از آن آگاه است.

وزارت خارجه مراکش در این بیانیه اعلام کرد، از زمانی که اسپانیا رهبر پولیساریو متهم به ارتکاب جنایت های جنگی و نقض های سنگین حقوق بشری را پذیرفته، مسوولان اسپانیا اظهارات خود را در تلاش برای توجیه این عمل خطرناک که مغایر با روحیه مشارکت و حسن همجواری است، دو برابر کرده اند. ملاحظات انسانی مانورهایی که یک شریک و همسایه انجام می دهد، توجیه نمی کند.

در این بیانیه آمده است، “ملاحظات بشردوستانه نمی تواند یک فرمول جادویی باشد که به طور گزینشی به رهبر شبه نظامیان پولیساریو داده شود ، در زمانی که هزاران تن تحت شرایط غیرانسانی در اردوگاه های تندوف زندگی می کنند.

وزارت خارجه مراکش اعلام کرد، ملاحظات بشردوستانه علی رغم دریافت شکایات مستند ، نمی‌تواند بهانه‌ای برای انفعال دادگستری اسپانیا باشد ، زیرا با سیاست یک بام و دو هوا و معیارهای دوگانه نمی توان قانون را اجرا و حقوق قربانیان را حفظ کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد، ملاحظات بشردوستانه نمی‌تواند توضیحی برای تبانی در مورد جعل هویت و جعل گذرنامه با هدف دور زدن عامدانه قانون باشد. همچنین نمی‌تواند توجیهی برای انکار مطالبات قانونی قربانیان تجاوز ، شکنجه و نقض شدید حقوق بشر باشد که رهبر پولیساریو مرتکب شده است.

وزارت امور خارجه مراکش در پایان اعلام کرد، حفظ مشارکت دو جانبه مسئولیت مشترکی است که با تعهد مداوم به حفظ اعتماد متقابل، ادامه همکاری های مثمر ثمر و محافظت از منافع استراتژیک دو کشور تقویت می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 2 =