کد خبر : 264833
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
-

رهبر حزب حراست اسلامی افغانستان: انگلیس‌ زمینه مهاجرت یهودیان به فلسطین را فراهم کرد

رهبر حزب حراست اسلامی افغانستان: انگلیس‌ زمینه مهاجرت یهودیان به فلسطین را فراهم کرد

رهبر حزب حراست اسلامی افغانستان با اشاره “تاریخچه اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی” گفت: انگلیس‌ زمینه مهاجرت بسیار وسیع یهودیان را در سرزمین فلسطین فراهم کرد.

به گزارش عصرقائم، محمد اکبری رهبر حزب حراست اسلامی افغانستان در وبینار “قدس شریف محور همگرایی و وحدت جهان اسلام” گفت: زمینه اشغال قدس بعد از جنگ جهانی دوم بیشتر فراهم شد و انگلیس و فرانسه دو کشور استعماری پس از شکست امپراتوری عثمانی خاورمیانه را بین خود تقسیم کردند  که قیمومیت فلسطین و عراق به دست انگلیس قرار گرفت و سوریه و لبنان نیز به فرانسه واگذار شد.

وی افزود: انگلیس‌ زمینه مهاجرت بسیار وسیع یهودیان را در سرزمین فلسطین فراهم کرد که آنها اول به صورت تاجر و بعد جرئت پیدا کردند و آمدند زمین ها را خریدند، از آنجای که عرب‌ها از یکسو فقیر بودند و از طرف دیگر آگاهی درست از نتیجه این کار نداشتند اغلب زمنیها را فروختند، هنگامی که انگلیس خواست فلسطین را رها کند، اداره فلسطین را به دست یهودیها سپرد و عملا تجهیزات نظامی را در اختیار آنها قرار داد.

رهبر حزب حراست اسلامی افغانستان ادامه داد: پس از آنکه یهودیان توسط انگلیس مسلح و به قدرت دست پیدا کردند هر ازگاهی به فلسطینی ها حمله می کردند تا اینکه بالاخره سازمان ملل با یک طرح استعماری فلسطین را بین مسلمانان و یهود تقسیم کرد، در حقیقت این عمل یک تقسیم ظالمانه بود و بیشتر زمینه آوارگی فلسطینیان را فراهم کرد، تسلط یهودیان باعث شد تا اندک اندک اسرائیل قوت بگیرد و در نهایت زمینه جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال ۶۷ فراهم شد و فلسطینی ها بیش از گذشته در وضعیت نا مطلوب و غم انگیز قرارگرفتند.

وی اضافه کرد: زمینه اشغال بیت المقدس بعد از جنگ شش روزه اعراب  و اسرائیل فراهم شد و قبله اول مسلمانان مورد تاخت و تاز صهیونیست ها قرار گرفت. امروز آزاد کردن بیت المقدس از اشغال رژیم صهیونیستی وظیفه هر مسلمان است و هرکس که به اسلام و دین پیامبر (ص) ایمان دارد تکلیف دارد که از تمام توان در هر زمینه و از هر لحاظ استفاده کند تا قدس آزاد شود و مسلمانان جهان آزادانه در مسجد الاقصی نماز بخواند و حاکمیت این سرزمین مقدس در اختیار مسلمانان قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =