کد خبر : 263832
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
-

هزاران میانماری از روی اجبار به تایلند گریخته‌اند

هزاران میانماری از روی اجبار به تایلند گریخته‌اند

هزاران تن از روستاییان اقلیت “کارن” در میانمار از سر اجبار و به دلیل افزایش درگیری‌ها بین شبه نظامیان کارن و ارتش میانمار مجبور شده‌اند به تایلند بگریزند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، شورشی‌های کارن و ارتش میانمار در نزدیکی مرز تایلند در هفته‌های گذشته درگیر هستند و این درگیری‌ها از زمان روی کار آمدن خونتا و سرنگونی دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار، باعث بی خانمانی روستاییان در دو طرف مرز شده است.

یکی از روستاییان کارن که همین چند روز پیش به تایلند رفته، گفت: به دلیل بالا گرفتن تنش‌ها و درگیری‌های مسلحانه ما مجبور می‌شویم فرار کنیم.

شبکه حمایت صلح کارن می‌گوید، هزاران روستایی در منطقه “سالوین” واقع در میانمار پناه گرفته و اگر اوضاع بدتر شود، مجبور می‌شوند به تایلند بگریزند.

این گروه در صفحه فیسبوکش نوشت: در روزهای آتی، بیش از ۸۰۰۰ کارن در سراسر رودخانه سالوین مجبور می‌شوند به تایلند بگریزند. امیدواریم ارتش تایلند به آنها که از جنگ داخلی فرار می‌کنند، کمک کند.

شورشی‌های کارن روز سه شنبه به یک واحد نظامی ارتش میانمار در کرانه غربی این رودخانه حمله کردند. ۱۳ سرباز و سه شورشی کشته شدند. ارتش میانمار در چند منطقه در نزدیکی مرز تایلند حمله هوایی انجام داده است.

مقام‌های تایلندی می‌گویند قریب به ۲۰۰ روستایی در روزهای گذشته به این کشور گریخته‌اند. تایلند نیروهایش را بیشتر کرده تا دسترسی به مرز محدودتر شود.

صدها روستایی تایلندی نیز از بیم جان و برای در امان ماندن به مناطق داخلی تر این کشور پناه برده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 15 =