کد خبر : 263142
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
-

حماس: توجیهی برای به تاخیر انداختن انتخابات وجود ندارد

حماس: توجیهی برای به تاخیر انداختن انتخابات وجود ندارد

جنبش حماس مشارکت در تصمیم تعویق انتخابات فلسطین را رد کرد و خواستار پایبندی به توافق قاهره شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت المیادین، عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس گفت، این جنبش هرگز بخشی از تصمیم تعویق انتخابات فلسطین نخواهد بود و برای تفکر و توافق بر سر اقدامات اجرایی در قدس اعلام آمادگی کرد.

وی خواستار پایبندی به روند انتخابات و توافق قاهره شد.

القانوع گفت، حماس با هرگونه تاخیر در انتخابات پارلمانی که قرار است ۲۲ ماه مه برگزار شود، مخالف است.

القانوع افزود، توجیهی برای به تاخیر انداختن انتخابات وجود ندارد و حماس، ملت فلسطین و مردم قدس آماده هستند برای تحمیل اراده ملت فلسطین و تثبیت حقش در مشارکت در انتخابات، با رژیم اشغالگر وارد نبرد جدیدی شود.

پیش از این اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس تأکید می‌کنیم و به شعار انتخابات بدون قدس برگزار نخواهد شد اکتفا نمی‌کنیم. بلکه می‌گوییم انتخابات در قدس باید برگزار شود تا به مثابه نبرد سیاسی با دشمن باشد.

این اظهارات پس از آن ایراد شد که شبکه المیادین اعلام کرد که احتمالا تا ۴۸ ساعت آینده انتخابات فلسطین که قرار بود ۲۲ ماه مه برگزار شود به تاخیر بیفتد. این درحالی است که حماس بارها مخالفت خود را با هرگونه به تاخیر افتادن انتخابات اعلام کرده است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بارها گفته، بدون مشارکت مردم قدس با برگزاری انتخابات سراسری که قرار است ۲۶ مه برگزار شود، مخالف است.

کمیته مرکزی فتح اعلام کرد، عدم برگزاری انتخابات سراسری در قدس به منزله بازگشت به اجرای طرح معامله قرن است که با مقاومت فلسطین شکست خورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + چهارده =