کد خبر : 262925
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
-

خانه‌های محیط زیست محلی برای حل موضوعات محیط زیستی پایتخت باشند

خانه‌های محیط زیست محلی برای حل موضوعات محیط زیستی پایتخت باشند

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهارکرد: خانه‌های محیط زیست در کنار ساختار شورایاری ها در محلات، می‌توانند موجب افزایش مشارکت شهروندان شوند.

به گزارش عصرقائم، سید آرش حسینی میلانی در آیین افتتاح نخستین خانه محیط زیست سرای محلات در منطقه ٢،  با اشاره به طرح جامع مدیریت پسماند گفت: یکی از مهمترین بخش این طرح، تفکیک از مبدا است که جز با مشارکت شهروندان محقق نمی شود به طوری‌که اگر در حال حاضر درصد تفکیک قابل قبول ٨ درصد است، در افق طرح این میزان باید تا ۵ برابر دیگر افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تهران شهری است با انواع بافت ها و خصوصیات مختلف شهری تصریح کرد: برای تحقق اهداف محیط زیستی در پایتخت نقش خانه های محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

میلانی در ادامه به حراست از فضای سبز اشاره کرد و گفت: نگهداشت فضای سبز نیاز به توجه مردم دارد. معتقدم اگر شهروندان به فضای سبز محله خود اهمیت دهند، وضعیت حراست و پایش فضای سبز بسیار بهتر خواهد شد و خانه های محیط زیست می‌تواند فتح بابی در این زمینه نیز باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار وی در پایان با اشاره به اینکه هر منطقه متناسب با شرایط جغرافیایی خود باید عمل کند، اظهارکرد: خانه محیط زیست محل مناسبی برای گفتمان و فعالیت های داوطلبانه خواهد بود. به طورمثال در خصوص جانوران موذی می‌توان با مشارکت مردم، سریعتر این مساله را ساماندهی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 11 =