کد خبر : 261854
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۰
-

میانجی‌گری روسیه آرامش را به قامشلی سوریه بازگرداند

میانجی‌گری روسیه آرامش را به قامشلی سوریه بازگرداند

در پی درگیری‌هایی در شهر قامشلی منابع به شبکه المیادین گفتند، درگیری‌ها در پی تلاش نیروهای آسایش (نیروهای امنیت داخلی کرد) برای ربودن یکی از فرماندهان دفاع ملی در خیابان الوحده در مرکز شهر رخ داد.

به گزارش عصرقائم، شهر قاشملی از توابع استان حسکه سوریه پس از ساعت‌ها درگیری بین نیروهای دفاع مدنی و نیروهای آسایش وابسته به اداره خودمختار کرد در محله طی شاهد آرامشی شکننده است، در حالی‌که براساس اطلاعات، میانجی‌گری روسیه برای بازگرداندن آرامش به منطقه و پایان دادن درگیری‌ها ادامه دارد.

محله حی در شهر قامشلی طی ساعات گذشته شاهد درگیری‌های گسترده بود به طوری‌که نیروهای آسایش از خمپاره و آر پی جی برای حمله به محله طی استفاده کردند؛ محله‌ای که مقرهای دفاع مدنی قرار دارند.

تلاش‌های آسایش در محله طی بعد از کشته شدن یکی از عناصرش در جریان درگیری‌های رخ داده در خیابان الوحده صورت گرفت و درگیری‌ها به حومه محله طی در شهر قامشلی رسید.

منابع میدانی به المیادین گفتند، درگیری‌ها بعد از تلاش‌های آسایش برای ربودن یکی از فرماندهان دفاع مدنی در خیابان الوحده رخ داد در پی آن نیز درگیری‌هایی شکل گرفت که منجر به کشته شدن یکی از عناصر آسایش و زخمی شدن سه تن دیگر شد.

به گفته این منابع، درگیری‌ها و حملات منجر به زخمی شدن یک زن و کودک شد و جمعی از ساکنان محله به سمت حومه جنوبی قامشلی رفتند، این منطقه تحت تسلط ارتش سوریه است.

این منابع افزودند، شهر شاهد هیچ تغییری در نقشه کنترل بر آن نیست و از ظهر نوعی آرامش در شهر حاکم است.

منابع فاش کردند، طرف روس میانجی‌گری بین دو طرف را برای پایان دادن به درگیری‌ها آغاز کرد و با نمایندگان دفاع ملی و آسایش برای بررسی دلایل درگیری و تلاش برای پایان دادن به آنها ملاقات کرد.

آسایش نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از عناصر دفاع ملی اقدام به تیراندازی به ایست بازرسی نیروهای ما در خیابان الوحده کرد.

کنترل شهر قامشلی و حسکه بین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تقسیم شده و غالبا با میانجی‌گری روسیه بدون تغییر نقشه راه درگیری‌ها خاتمه می‌یابند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 5 =