کد خبر : 261379
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
-

پنتاگون: حضور نظامی کنونی روسیه در نزدیکی اوکراین بزرگ‌تر از ۲۰۱۴ است

پنتاگون: حضور نظامی کنونی روسیه در نزدیکی اوکراین بزرگ‌تر از ۲۰۱۴ است

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، روسیه در حال حاضر در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی یعنی اوج تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف، نیروهای بیشتری در امتداد مرزش با اوکراین مستقر کرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: بدون شک این بزرگ‌ترین بسیج نیرویی است که ما از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون شاهد آن بوده‌ایم. بسیج نظامی روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی منجر به نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین شد. در حال حاضر نمی‌توانم برای شما توصیف کنم که بسیج کنونی نیروهای روسی چقدر بزرگ‌تر است اما قطعا این بسیج نیرو بزرگ‌تر از آنچه در سال ۲۰۱۴ رخ داد، محسوب می‌شود.

وی تایید کرد که وزارت دفاع آمریکا بسیج کنونی نیروهای روسیه را بسیار فراتر و بزرگ‌تر از آنچه در سال ۲۰۱۴ میلادی رخ داد، می‌داند اما از ارائه میزان و مقیاس دقیق این بسیج نیرو امتناع کرد. جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوایل روز دوشنبه تاکید کرد که بیش از ۱۵۰ هزار نیروی روسی در مرزهای اوکراین و در کریمه مستقر شده‌اند.

کربی اظهار داشت: بدون شک همه ما ادعای روسیه دال بر اینکه این بسیج نظامی‌اش تماما آموزشی است را شنیده‌ایم. برای ما کاملا مشخص نیست که هدف از این بسیج نیرو چیست. به همین خاطر ما به طور جدی نسبت به این بسیج نیرو نگران هستیم و از روسیه می‌خواهیم تا نسبت به نیت و هدفش شفاف‌تر باشد و دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد.

این سخنگوی پنتاگون از روسیه خواست تا اقداماتی اتخاذ کند که تنش‌ها را کاهش دهد نه اینکه باعث تشدید تنش‌ها شود.

این در حالی است که روسیه تاکید دارد این بسیج نظامی‌اش با هدف تضمین امنیت ملی این کشور در واکنش به بسیج نظامی نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه صورت می‌گیرد. مسکو داشتن هرگونه نقض نظامی در درگیری‌های شرق اوکراین را رد می‌کند و تاکید دارد که کریمه در سال ۲۰۱۴ میلادی از طریق یک روند دموکراتیک مطابق با قانون اساسی تصمیم گرفت مجددا به روسیه ملحق شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =