کد خبر : 261480
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
-

پافشاری عباس بر برگزاری انتخابات در سراسر فلسطین طی نشست کمیته مرکزی فتح

پافشاری عباس بر برگزاری انتخابات در سراسر فلسطین طی نشست کمیته مرکزی فتح

کمیته مرکزی جنبش فتح روز دوشنبه نشستی را به ریاست رئیس تشکیلات خودگردان برای بررسی تحولات فلسطین و پرونده انتخابات برگزار کرد.

به گزارش عصرقائم، خبرگزاری فلسطینی سما درباره نشست کمیته مرکزی گزارش داد که در این نشست آخرین تحولات در سطح مسئله فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در جریان این نشست بار دیگر بر اهمیت تسریع در برگزاری کنفرانس بین‌ٰالمللی صلح تحت نظارت سازمان ملل به عنوان راهی برای برون رفت از بحرانی که روند سیاسی فلسطین با آن مواجه شده است، تأکید کرد.

وی درباره پرونده انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین نیز بر ضرورت برگزاری آن در موعد مقرر و در تمامی مناطق فلسطین؛ ازجمله قدس شرقی تأکید کرد.

محمود عباس در ادامه گفت: ما تماس‌های قابل توجهی با طرف‌ها و کشورهای مختلف ازجمله؛ سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل با هدف پایبندی به توافقات میان ما درباره انتخابات داریم.

طبق این گزارش، حاضران در نشست کمیته مرکزی فتح پرونده‌های مختلف ازجمله پرونده انتخابات، اقدامات رژیم صهیونیستی و پرونده سیاسی فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

این کمیته بر ضرورت فشار جامعه بین‌الملل و در رآس آنها سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه و چین بر دولت رژیم صهیونیستی برای اجرای تعهداتش در توافقات امضا شده با سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) درباره برگزاری انتخابات در سراسر فلسطین تأکید کرد.

حاضران در این نشست همچنین اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، ساخت شهرک‌های صهیونیستی در اراضی فلسطین و ادامه سیاست تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و همچنین بازداشت آنها را محکوم کردند.

این کمیته همچنین از تصمیم دولت آمریکا برای ازسرگیری کمک‌های اقتصادی، توسعه‌ای و بشردوستانه به ملت فلسطین و به ویژه کمک مالی به آژانس کار و امداد آوارگان فلسطین (آنروا) استقبال و تأکید کرد که این تصمیم گامی در جهت ازسرگیری روابط فلسطین و آمریکا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =