کد خبر : 261558
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
-

نقد و بررسی کتاب «خداینامگ» در نشستی دانشجویی

نقد و بررسی کتاب «خداینامگ» در نشستی دانشجویی

انجمن علمی-دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، در نشستی دانشجویی کتاب «خداینامگ» را نقد و بررسی می‌کند.

به گزارش عصرقائم، کتاب «خداینامگ» نوشته یاکو همین آنتیلا با ترجمه مهناز بابایی در نوبت چاپ اول از سوی انتشارات مروارید به چاپ رسید.

یاکو همین آنتیلا پژوهشگر و استاد دانشگاه اهل فنلاند است که در زمینه زبان عرب و اسلام‌شناسی در دانشگاه ادینبرو تدریس و پژوهش می‌کند.

کتاب حاضر تازه‌ترین پژوهش علمی درباره کتاب گمشده خداینامگ ساسانی است. خداینامگ همواره از سوی نویسندگان سده‌های میانی و حتی پژوهشگران دوره معاصر به عنوان مهم‌ترین اثر تاریخی ایرانیان پیش از اسلام شناخته می‌شده است. همچنین این کتاب و محتوای مطالب آن ارتباطی تنگاتنگ با ذکر تاریخ ایرانیان در سنت تاریخ‌نگاری اسلامی داشته است.

یاکو همین آنتیلا در این پژوهش به بررسی و بازسازی مطالب از دست‌رفته کتاب خداینامگ، ترجمه‌های عربی این کتاب و همچنین ارتباط آن با متون حماسی فارسی از جمله شاهنامه فردوسی پرداخته است. نویسنده در این کتاب موفق شده است با بررسی تمام منابع فارسی نو، عربی و فارسی میانه دیدگاهی تازه و انتقادی نسبت به کتاب خداینامگ به خواننده عرضه کند.

جلسه نقد و بررسی کتاب «خداینامگ»، با حضور و اراده دکتر ابوالفضل خطیبی، کتر لیلی ورهرام و محمد بیانیف روز سه‌شنبه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۳۰، به صورت مجازی در محیط اسکای‌روم برگزار می‌شود.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به  لینک https://www.skyroom.online/ch/sajaddalir/talarekamal مراجعه کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =