کد خبر : 261421
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
-

نحوه محاسبه هارد دوربین مداربسته

نحوه محاسبه هارد دوربین مداربسته

همانطور که می دانیم یک سیستم دوربین مداربسته متشکل از اجزای خاصی است که می تواند ما را در نظارت و کنترل بیشتر محیط پیرامون یاری سازد. یکی از این اجزا هارد دوربین مداربسته است.

به گزارش عصرقائم، بنابراعلام فراگستر الکترونیک، هارد یا حافظه ذخیره سازی یکی از اجزای اصلی در یک سیستم دوربین مداربسته به شمار می رود چرا که تمام تصاویر محیط در آن ذخیره می شود و هر گونه آسیب و عدم عملکرد صحیح هارد ممکن است خسارات جبران ناپذیری را برای کاربران ایجاد کند و تصاویر مهم بسیاری از دست رود.

یکی از نکات حائز اهمیت در هنگام تهیه یک سیستم مداربسته، توجه به پشتیبانی از میزان حافظه هارد و مدت زمان ذخیره سازی آن است. در این متن، نحوه محاسبه فضای هارد دوربین مداربسته را ارائه خواهیم کرد.

چگونه مدت زمان ذخیره سازی هارد دوربین مداربسته را افزایش دهیم؟

عوامل بسیاری می تواند بر این موضوع تاثیرگذار باشد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

. انتخاب دستگاه ذخیره ساز: دستگاه های ذخیره ساز در انواع مختلفی از نظر تعداد هارد، فضای ذخیره سازی، رزولوشن و … ارائه می شوند، بنابراین در هنگام خرید، می بایست دستگاهی را انتخاب نماییم که از تعداد هارد، فضای ذخیره سازی بیشتر و فرمت فشرده سازی H.۲۶۵ پشتیبانی کند.

البته میزان هارد دوربین مداربسته موردنیاز رابطه مستقیمی با تعداد دوربین های موجود در پروژه، رزولوشن و نوع ضبط آن ها دارد.

اگر تعداد دوربین های موجود در پروژه زیاد است و نیاز به دوربین هایی با رزولوشن بالا دارید، نیاز است که دستگاه ذخیره ساز با تعداد هارد بالا را انتخاب نمایید چرا که هر چه رزولوشن تصویر بیشتر باشد تعداد پیکسل های تصویر در نتیجه پهنای باند افزایش می یابد و به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز است.

. نوع ضبط: نوع ضبط می تواند به صورت دائم، تشخیص حرکت، بر مبنای قابلیت های هوشمند و … باشد. اگر در محیط مورد نظر شما ضبط یکسره و دائم اهمیت زیادی ندارد، ما توصیه می کنیم که نوع ضبط سیستم مداربسته خود را به صورت تشخیص حرکت بگذارید تا فضای کمتری از هارد دوربین مداربسته اشغال شود و هم امکان جست و جو سریع در بازپخش وجود داشته باشد.

. تنظیمات: شما می توانید بر مبنای نیاز خود، تنظیماتی چون رزولوشن(Resolution)، فریم ریت (Frame Rate) و فرمت فشرده سازی یا Compression (با توجه به قابلیت های دوربین و دستگاه ذخیره ساز) را تغییر دهید. رزولوشن، فریم ریت و فرمت فشرده سازی ارتباط مستقیمی با بیت ریت (Bitrate)دارند که با تغییر آن ها می توان بیت ریت ( پهنای باند ) را تغییر داد.

همچنین بیت ریت نیز ارتباط مستقیمی با فضای ذخیره سازی دارد و هر چه میزان بیت ریت بیشتر باشد، به فضای بیشتری برای ذخیره سازی نیاز است. ملاک ارزیابی بیت ریت، Mbps است.

. پشتیبانی از قابلیت e-SATA: برخی از دستگاه های ذخیره ساز چون NVR-608-4KS2 و NVR های سری ۵ علاوه بر پشتیبانی از هارد دوربین مداربسته، از قابلیت e-SATA نیز پشتیبانی می کنند و می توان یک دستگاه ESS چون: ESS۱۵۰۸C را به این دستگاه های ذخیره ساز متصل نمود تا علاوه بر پشتیبانی از هارد داخلی بتوانند با استفاده از ESS، فضای ذخیره سازی بیشتری را برای شما مهیا سازند.

چگونه فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود را محاسبه نماییم؟

بهتر است که پیش از خرید سیستم مداربسته، از یک نصاب حرفه ای و یا یک متخصص در این امر کمک بگیرید و اطلاعاتی چون: نوع سوژه مورد نظارت، رزولوشن مورد نظر، فریم ریت، تعداد دقیق دوربین ها، مدت زمان ذخیره سازی مورد نیاز و همچنین نیاز و عدم نیاز به ذخیره سازی صدای محیط پیرامون را ارائه نمایید تا آن شخص با استفاده از نرم افزارهای محاسبه فضای هارد، شما را در امر محاسبه فضای هارد دوربین مداربسته یاری سازد. یکی از نرم افزارهای محاسبه هارد، Disk Calculator داهوا است.

در این گونه نرم افزارها با استفاده از Add Streaming، می توان تعداد دوربین های بیشتری را اضافه کرد، در قسمت Channels نیز می توان تعداد دوربین ها را تعیین کرد.

در قسمت Compression، فرمت فشرده سازی؛ در Resolution، وضوح تصویر؛ در Frame Rate، فریم ریت و در قسمت Recording Day نیز می توان تعداد روزهای مورد نظر را تعیین کرد تا نرم افزار یک مقدار تقریبی در خصوص میزان فضای مورد نیاز به شما ارائه نماید.

در قسمت Audio نیز می توان تعیین کرد که محاسبه بر اساس ضبط صدا انجام شود یا خیر؟ توجه نمایید که این مقدار محاسباتی و تقریبی است و بهتر است شما میزان هارد بیشتری برای این کار اختصاص دهید.

نحوه نگهداری از هارد دوربین مداربسته

هارد دوربین مداربسته یکی از اجزای اصلی یک سیستم مداربسته است و تمام تصاویر و رویدادهای محیط در این قطعه و سایر حافظه های داخلی و خارجی ذخیره می شود. هاردها نسبت به ضربه حساس هستند، بنابراین می بایست از آن ها در مقابل ضربات حفاظت کرد.

ضروری است که هارد توسط پیچ های تعبیه شده بر روی بدنه دستگاه ذخیره ساز، به درستی پیچ شود و از هرگونه رطوبت و ضربه حفظ شود و در دسترس عموم قرار نگیرد.

کلام آخر در خصوص نحوه محاسبه هارد دوربین مداربسته

نیاز است که پیش از خرید دستگاه ذخیره ساز، از میزان فضای ذخیره سازی و ظرفیت هارد دوربین مداربسته مورد نیاز مطلع شوید (می توان با استفاده از نرم افزارهای محاسبه هارد و یا کمک یک فرد متخصص در حوزه نظارت تصویری این اقدام را انجام دهید) و محصول را بر آن مبنا انتخاب نمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =