کد خبر : 261570
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
-

تزریق بوتاکس برای رفع تعریق

تزریق بوتاکس برای رفع تعریق

از تزریق بوتاکس برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود.

به گزارش عصرقائم، بنابراعلام دکتر سارا کاویانی، بوتاکس نوتروکسین ساخته شده از میکروب ها است که باعث بوتولیسم (نوعی مسمومیت غذایی) می شود. اما نگران نباشید، اگر توسط متخصص پزشکی به طور مناسب استفاده شود بسیار ایمن است.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس به عنوان یک درمان زیبایی شروع به کار کرد. چین و چروک صورت را با فلج موقت ماهیچه ها صاف می کند. پزشکان همچنین از بوتاکس برای درمان بیماری های عصبی – عضلانی مانند میگرن، اسپاسم عضلات و هایپرهیدروز استفاده می کنند.

تزریق بوتاکس برای رفع تعریق زیر بغل

هایپرهیدروز اصطلاح پزشکی برای تعریق زیاد است. این به هرگونه تعریق غیرطبیعی، مانند تعریق در صورت گرم نبودن اشاره دارد. افرادی که بیش از حد عرق می کنند اغلب از طریق لباس های خود خیس می شوند و یا قطره قطره عرق می ریزند. ضد تعریق های معمولی برای کسانی که به این بیماری مبتلا هستند خوب عمل نمی کند.

تزریق بوتاکس برای رفع تعریق زیر بغل یک گزینه درمانی جدید برای افراد مبتلا به تعریق زیاد است. اگر عرق شما با استفاده از داروهای ضد تعریق نسخه ای بهبود نیابد، می توانید کاندید بوتاکس باشید.

بوتاکس برای افرادی که بیش از حد از زیر بغل خود عرق می کنند مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا FDA قرار گرفته است. همچنین ممکن است برای کاهش تعریق در مناطق دیگر مانند دست ها، پاها و صورت، از “خارج از برچسب” استفاده شود.

تزریق بوتاکس چگونه برای رفع تعریق زیر بغل عمل می کند؟

بوتاکس با مسدود کردن اعصاب مسئول غدد عرق شما عمل می کند. به طور معمول، سیستم عصبی شما با افزایش دمای بدن، غدد عرق شما را فعال می کند. بدین ترتیب بدن شما خود به خود خنک می شود. با این حال، در افراد مبتلا به هایپرهیدروز، اعصاب نشان دهنده غدد عرق بیش از حد فعال هستند.

وقتی مستقیماً در ناحیه ای از بدن که عرق می کند، تزریق بوتاکس انجام می دهید، اعصاب بیش از حد فعال شما، فلج می شوند. هنگامی که اعصاب شما نمی توانند غدد عرق شما را نشان دهند، شما عرق نمی کنید. با این حال، بوتاکس فقط از تعریق در ناحیه خاصی که تزریق می شود جلوگیری می کند.

بوتاکس در کجا استفاده می شود؟

در حال حاضر، تزریق بوتاکس به زیر بغل برای رفع تعریق مورد تایید است. در مطالعات، بوتاکس در درمان تعریق زیر بغل بسیار موثر بوده است. پزشکان از عنوان “خارج از برچسب” برای درمان سایر مناطق بدن استفاده می کنند.

مطالعات نشان داده است که بوتاکس در ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد ، کف دست عرق کرده را با موفقیت درمان می کند. با این حال، درمان ها به اندازه درمان های زیر بغل طول نمی کشند. مطالعات همچنین نشان می دهد که بوتاکس برای درمان عرق پیشانی عمل می کند. می تواند تعریق را برای مدت پنج ماه ۷۵ درصد کاهش دهد.

محققان معتقدند که بوتاکس می تواند به تعریق کف پا نیز کمک کند، با این حال مطالعات کمی انجام شده است. نگرانی ویژه این است که تزریق در پا بطور قابل توجهی دردناک تر از مناطق دیگر است.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس در صورتی که توسط یک پزشک باتجربه انجام شود بهترین نتیجه را می دهد. تزریق مدت زیادی طول نمی کشد و می تواند در طول یک بازدید از مطب کامل شود. پزشک با استفاده از یک سوزن ظریف، داروی بوتاکس را دقیقاً در زیر سطح پوست تزریق می کند.

چندین تزریق دریافت خواهید کرد که الگوی شبکه ای در اطراف منطقه مورد نظر شما است. همچنین پزشک شما ممکن است چیزی برای جلوگیری از درد به شما بدهد، مانند یخ یا یک ماده بی حس کننده.

در صورت تمایل به تزریق بوتاکس برای رفع تعریق زیر بغل، دکتر سارا کاویانی متخصص پزشکی ورزشی آمادگی ارائه این خدمات به شما عزیزان را دارد.

آیا تزریق بوتاکس خطرات و عوارض جانبی دارد؟

مطالعات زیادی برای ارزیابی ایمنی بوتاکس انجام شده است. بیشتر مردم این عوارض را به خوبی تحمل می کنند.

عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

درد یا کبودی در محل تزریق

سردرد

علائم شبیه آنفلوآنزا

افتادگی پلک (برای تزریق صورت)

خشکی چشم یا پارگی (برای تزریق صورت)

عوارض جانبی جدی تزریق بوتاکس بسیار نادر است. عوارض جانبی جدی هنگامی اتفاق می افتد که بوتاکس روی کل بدن شما تأثیر بگذارد. این اتفاق می تواند ساعت ها، روزها یا هفته ها بعد از تزریق شما رخ دهد.

عوارض جانبی نادر اما جدی عبارتند از:

ضعف عضلانی در کل بدن

مشکل بینایی

تنفس دشوار

از دست دادن کنترل مثانه

چه انتظاراتی پس از تزریق بوتاکس وجود دارد؟

می توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. بین دو تا هفت روز طول می کشد تا تعریق در ناحیه تحت درمان را قطع کنید. خشکی کامل ممکن است دو هفته طول بکشد.

اثرات بوتاکس موقتی است، به این معنی که در آینده به تزریقات بیشتری نیاز خواهید داشت. برای تعریق در زیر بغل، خشکی می تواند از چهار تا چهارده ماه طول بکشد. نتایج ممکن است برای دست و پاها به مدت طولانی ادامه نداشته باشد و شاید لازم باشد که درمان خود را طی حدود شش ماه تکرار کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =