کد خبر : 261417
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
-

آمادگی عراق برای تعطیلی اردوگاه‌های آوارگان

آمادگی عراق برای تعطیلی اردوگاه‌های آوارگان

دولت عراق برای تعطیلی تمامی اردوگاه‌های موجود در این کشور که پناهندگان و آوارگان داخلی را در خود اسکان داده‌اند، آماده می‌شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سایت کابینه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح تعطیلی اردوگاه‌ها شامل فراهم کردن خدمات شهری مناسب و بهبود زیرساخت‌ها از جمله بازسازی خانه‌های تخریب شده و ساخت خانه‌هایی نسبتا ارزان است تا آوارگان داخلی بتوانند با آزادی به خانه‌های خود بازگردند.

تعطیلی اردوگاه‌های آوارگان از مهمترین بخش‌های برنامه‌های دولت عراق است که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور ارائه کرده و در آن بر لزوم جذب حمایت برای وزارت مهاجرت جهت حل و فصل این پرونده به شکلی که ضامن بازگشتی ایمن و داوطلبانه باشد، تاکید شد.

طبق گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در عراق، هنوز ۱.۲ میلیون آواره داخلی در عراق وجود دارند که بیش از نیمی از آنها از چهار سال قبل تاکنون هنوز نتوانسته‌اند به مناطق مسکونی خود بازگردند و حدود ۴.۱ میلیون عراقی نیز به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

وضعیت آوارگان داخلی عراق در سال ۲۰۲۰ با شیوع ویروس کرونا وخیم‌تر شد و همانگونه که در بیانیه دولت عراق آمده است، مسؤولان این کشور به زودی کار واکسیناسیون پناهجویان و آوارگان داخلی را آغاز خواهند کرد و پیش‌بینی می‌شود در مرحله اول واکسن کرونا برای نزدیک به ۵۰۰ هزار شهروند عراقی تامین شود.

گروه تروریستی داعش در تابستان سال ۲۰۱۴ حدود یک سوم خاک عراق را به اشغال خود درآورد، نیروهای عراقی در سال ۲۰۱۵ عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی مناطق تحت کنترل این افراطی‌ها آغاز کرده و در دسامبر ۲۰۱۷ پیروزی قطعی خود بر این گروه تروریستی را اعلام کردند. از آن زمان عملیات‌های مختلفی در سراسر عراق برای نابودی گروهک‌های تروریستی مخفی که حملاتی علیه افسران، نیروهای ارتش و غیرنظامیان عراقی انجام می‌دهند، اجرا می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − نه =