کد خبر : 261286
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
-

بورل: شاهد افزایش تنش در روابط با روسیه هستیم

بورل: شاهد افزایش تنش در روابط با روسیه هستیم

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است امروز دوشنبه درباره وضعیت الکسی ناوالنی نشست برگزار کنند. همزمان رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، روابط بین این اتحادیه و روسیه شاهد بهبود در هیچ سطحی نیست و تنها تنش‌ها هستند که در سطوح مختلف افزایش می‌یابند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا قرار است اواخر امروز به صورت آنلاین به بررسی وضعیت سلامت الکسی ناوالنی، منتقد کرملین بپردازند. ناوالنی که اکنون در زندان است مدت هاست از درد شدید کمر و پا شکایت دارد و از اواخر مارس ۲۰۲۱ در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین پیش از این نشست آنلاین گفت: روابط با روسیه بهبود نیافته است. در عوض، ما شاهد افزایش تنش‌ها در موارد مختلف هستیم.

وی همچنین اوضاع ناوالنی را “نگران کننده” توصیف کرد و ادامه داد: نامه‌ای از تیم او دریافت کردم. ما به شدت نگران وضعیت ناوالنی هستیم.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است درباره اتهام زنی‌های پراگ، جمهوری چک علیه روسیه در خصوص نقش داشتن در انفجار انبار مهمات در سال ۲۰۱۴ نیز به گفتگو بپردازند؛ این اتفاق باعث شد تا دو کشور دیپلمات‌هایشان را اخراج کنند.

به گفته بورل، مساله بعدی مورد بحث در این نشست آنلاین اوضاع در مرز اوکراین در بحبوحه افزایش تنش‌ها در دونباس است. اوضاع در این منطقه به شدت خطرناک است و ما از روسیه می‌خواهیم تا نیروهایش را از مرز شرقی اوکراین خارج کند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت، دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز قرار است از طریق ویدئو کنفرانس به این نشست ملحق شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =