کد خبر : 261072
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
-

نظارت مناسبی بر بازار خدمات کشاورزی نیست

نظارت مناسبی بر بازار خدمات کشاورزی نیست

یک بانکدار نشا در مازندران می‌گوید: نظارتی بر بازار مایحتاج کشاورزان نیست و هر ساله قیمت‌ها به طرز وحشتناکی افزایش می‌یابد؛ متاسفانه نرخ جامعی برای خیلی از خدمات و دستمزدهای این بخش وجود ندارد و کشاورز بسته به زمان محدود خود در فصل نشا مجبور به تن دادن قیمت‌ها می‌شود.

به گزارش عصرقائم، علی توکلی یکی از بانکداران نشا در سیمرغ در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین قیمت دستمزد دستگاه‌های نشاکار برنج اظهار کرد: قیمت‌ها به نسبت سال قبل، افزایش چندانی نداشته است.

وی افزود: نرخ‌ها خیلی با آن چیزی که ما در ذهن خود تصور می‌کردیم فاصله دارد و به زبان خودمانی خیلی دست پایین تعیین شده است.

این بانکدار نشا در مازندران، خاطرنشان کرد: سال گذشته صفر تا صد پرورش بذر هر سینی ۱۸ هزار تومان بود و امسال تنها با ۴ هزار تومان افزایش به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

توکلی ادامه داد: در واقع کشاورز بذر را به بانکدار نشا می‌دهد و ما باید آن را پرورش دهیم، بزرگ شود و سپس آن را به زمین‌های شالیزاری ببریم و آن را نشا کنیم و در نهایت به ازای هر سینی، ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کنیم.

وی بیان کرد: نرخ دستمزد باید با توجه به تورم امسال، خیلی بیشتر از این تعیین می‌شد ولی متاسفانه این امر محقق نشد.

این بانکدار نشا در مازندران، عنوان کرد: اگر کشاورز، بذری به ما ندهد و بذر هم از ما باشد، هر جعبه بذر ۵ هزار تومان است که به نرخ ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی اضافه می‌شود.

توکلی در خصوص قیمت امسال سینی نشا در بازار گفت: قیمت سینی بستگی به جنس سینی دارد؛ قیمت سینی مواد نو در بازار تا ۱۴ هزار تومان هم می‌رسد اما سینی مواد کهنه در بازار از ۹ الی ۱۱ هزار تومان وجود دارد.

وی متذکر شد: قیمت کود و سم نسبت به سال گذشته چندین برابر افزایش داشته است و برای نمونه کود سفیدی که سال قبل کیسه‌ای ۸۰ هزار تومان می‌خریدیم امسال به بیش از ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و یا سولفات آلومینیوم ۱۲۰ هزار تومانی سال قبل امسال به بیش از ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

این بانکدار نشا در مازندران، یادآور کرد: نظارتی بر بازار مایحتاج کشاورزان نیست و هر ساله قیمت‌ها به طرز وحشتناکی افزایش می‌یابد؛ متاسفانه نرخ جامعی برای خیلی از خدمات و دستمزدهای این بخش وجود ندارد و کشاورز بسته به زمان محدود خود در فصل نشا مجبور به تن دادن قیمت‌ها می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =