کد خبر : 260919
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۲۰
-

بعد از حریری، جبران باسیل به روسیه می‌رود

بعد از حریری، جبران باسیل به روسیه می‌رود

منابع لبنانی اعلام کردند، رئیس جریان آزاد ملی لبنان طی روزهای آتی به مسکو می‌رود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت النشره، امل ابوزید، مشاور ریاست‌جمهوری لبنان در امور روسیه اعلام کرد: روسیه معتقد است که مذاکرات به مکلف شدن سعد حریری برای تشکیل دولت منجر شد برای همین باید هرچه سریع‌تر دولت به ریاست وی تشکیل شود. اما معتقدم که تمام سفرهای وی به خارج به تشکیل دولت منجر نخواهد شد.

ابوزید گفت: جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان طی روزهای آتی به مسکو می‌رود.

در این راستا دفتر سیاسی جریان آزاد ملی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: لبنانی‌ها از تکرار دلایلی که باعث شده حریری از تشکیل دولت امتناع کند، خسته شده‌اند. تأخیر در تشکیل دولت به معیشت مردم آسیب می‌زند و بحران مالی و اقتصادی را وخیم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: جریان آزاد ملی که مجددا تأکید می‌کند در دولت شرکت نخواهد کرد، برای ترغیب نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولتی که بتواند رأی پارلمان را بگیرد و مورد اعتماد تمام لبنانی‌ها باشد، تلاش زیادی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: جریان آزاد ملی هر پرونده مرتبط با مبارزه با فساد را رسوا می‌کند. ما از هر قاضی که حرف حق را می‌زند و به رغم ظلمی که در حقش می‌شود به وظایفش عمل می‌کند، استقبال می‌کنیم. اگر یک دستگاه قضایی مستقل نداشته باشیم که پرونده‌ها را تا پایان آن پیگیری کند صحبت درباره اصلاحات و مبارزه با فساد بی معنی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =