کد خبر : 260895
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
-

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

رفاه فراهم شده برای شهروندان کانادایی موجب شده تا این کشور در میان برترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفته و هر ساله از تمامی نقاط جهان درخواست های بی شماری را برای اعطای ویزا دریافت کند .

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام موسسه رجبی، وجود دو زبان رسمی در میان شهروندان این کشور به شما کمک می نماید تا فرصت های گستره تری پیش رویتان قرار گرفته و بتوانید از همان ابتدا برای تمامی مراحل زندگی خود برنامه ریزی نمایید.

در این متن با کارشناسان موسسه رجبی همراه باشید تا با اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا بتوانید به درست ترین انتخاب ممکن دست یافته و با خیالی آسوده گام های خود جهت تحصیل به این کشور را بردارید . در صورت علاقه به دریافت اطلاعات بیشتر و یا هر گونه سوال با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.

سیستم آموزشی کانادا

دلیل شهرت دانشگاه های کشور کانادا را می توان بهره مندی از سیستم آموزشی قویی دانست که تنها مختص به آموزش عالی این کشور نبوده و از همان سال های نخست تحصیل در مدارس آغاز می شود . سیستم آموزشی کانادا بدین صورت است که گرچه هر ایالت با توجه به شرایط خود می تواند قوانین جداگانه ای را تصویب کند اما در مجموع از سیستم واحدی در روند آموزشی پیروی می کند و تمامی دانش آموزان از خدمات و امکانات یکسان بهره مند می شوند.

شما در هنگام ورود به مدارس این کشور می توانید در مدارس خصوصی، دولتی و یا شبانه روزی نام نویسی نموده و به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تحصیل کنید . البته مدارس و دانشگاه های فرانسوی زبان این کشور اکثرا در ایالت کبک قرار گرفته اند که بخش قابل توجهی از مردم کانادا را تشکیل می دهند.

پس از ۱۲ سال تحصیل ( در سن ۱۸ سالگی ) تمامی دانش آموزان موفق به اخذ مدرک دیپلم در گرایش های مختلف تحصیلی شده و قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف این کشور می باشند . دانش آموزانی که از سایر کشورهای جهان نیز به دنبال پذیرش در دانشگاه های این کشور هستند با معادل سازی مدارک خود می توانند به هر یک از رشته های علوم مهندسی ، پزشکی ، علوم انسانی و پایه وارد شوند.

بورسیه های تحصیلی کانادا

بورسیه های تحصیلی به صورت استانی، کشوری و دانشگاهی در حال اجرا هستند و شما با توجه به شرایط خود می توانید برای آنها تقاضا دهید . از معروف ترین بورسیه های دانشگاهی کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– بورس تحصیلی واترلو

– بورس تحصیلی انتاریو

– بورسیه تحصیلی ونیر

– بورس تحصیلی تریلیوم

– بورسیه دانشگاه مانیتوبا

در میان کلیه مقاطع تحصیلی دوره کارشناسی و رشته های علوم پزشکی از کمترین شانس در دریافت بورسیه تحصیلی برخوردارند که البته حتی در این موارد نیز می توان با اقدامات صحیح و بهره مندی از مشاورین به بورسیه تحصیلی دست یافت.

فاندهای دانشجویی از دیگر کمک های مالی دانشگاه های کانادا در زمینه مالی می باشند که توسط دولت فدرال و مرکز خدمات دانشجویی ملی اعطا شده و در تمامی سطوح تحصیلی قابل دریافت می باشند. دقت داشته باشید که این وام ها مبلغ مشخص نداشته و برای هر دانشجو با توجه به نیاز و شرایط مالی او مشخص می گردند.

هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا

در میان رشته های دانشگاهی می توان به علوم پزشکی و رشته های مهندسی به عنوان پر هزینه ترین رشته های تحصیلی اشاره نمود که در دوره کارشناسی ارشد می تواند تا ۳۰۰۰۰ دلار کانادا نیز برسد. نکته قابل توجه در رابطه با هزینه های تحصیل در کانادا برآورد صحیح از میزان آن برای تمامی دوره تحصیل است، به طوری که بتوانید کلیه مخارج را تا پایان تحصیل خود تامین سازید.

جهت اطلاع از هزینه های دقیق تحصیل می توانید به سایت دانشگاه مراجعه کنید و هزینه های کالج و دوره های پیش نیاز را نیز فراموش نکنید که برای رشته هایی همچون علوم پزشکی اهمیت ویژه ای داشت و حتما باید سپری شوند. علاوه بر این هزینه سکونت و مخارج زندگی دانشجویی از همان ابتدای ورود به این کشور محاسبه می شود و پرداخت اجاره محل سکونت بخش اصلی آن را شامل می شود.

الزامات زبان در دانشگاه های کانادا

دریافتیم که دو زبان انگلیسی و فرانسوی در کانادا رسمیت دارند که برای اقدام به پذیرش در دانشگاه های هر منطقه باید مدرک زبان مناسب را ارائه دهید. در رابطه با زبان انگلیسی باید مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ و تافل بالاتر از ۷۵ را ارائه دهید . دانشگاه های کانادا برای افرادی که دارای مهارت زبانی کافی نیستند دوره هایی را برگزار می کنند که دانشجویان به حد نصاب نمره لازم برای ورود به رشته دلخواه خود برسند . آزمون های دیگری همچون Cambridge ، CAEL ، Can TEST ، MELAB نیز مورد قبول برخی از دانشگاه می باشند.

استان های فرانسوی زبان نیز در هنگام ثبت نام از دانشجویان مدرک زبان فرانسوی درخواست می کنند که می تواند یکی از مدارک DALF ، DELF ، TEF ، TCF و Test Can متناسب با درخواست دانشگاه باشد . توصیه ما به شما عزیزان این است که از ابتدا یادگیری زبان را به عنوان یکی از هدف های اصلی خود قرار داده و در مدت کوتاهی آن را به عنوان چالش اولیه پشت سر بگذارد.

در صورتی که در رابطه با تحصیل در کانادا هنوز ابهاماتی برایتان وجود دارد، ضمن تماس با کارشناسان موسسه حقوقی رجبی تمامی پاسخ های خود را دریافت کرده و از اقدامات لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا و یا سایر کشورهای جهان همچون تحصیل در آلمان مطلع شوید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =