کد خبر : 260475
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
-

نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی از تصمیم بایدن برای اجرای توافق تسلیحاتی با امارات

نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی از تصمیم بایدن برای اجرای توافق تسلیحاتی با امارات

رئیس دموکرات کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد، وی و دیگر قانون‌گذاران از تصمیم رئیس جمهوری برای اجرایی کردن توافق فروش تسلیحات به امارات نگران شده‌اند و این معاملات را بررسی خواهند کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری دموکرات آمریکا روز سه‌شنبه به کنگره اعلام کرده که فروش تسلیحات به امارات به ارزش ۲۳ میلیارد دلار از جمله جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵، پهپادهای مسلح و دیگر تجهیزات را اجرایی می‌کند.

توافق این فروش تسلیحاتی در هفته‌های پایانی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری‌خواه سابق آمریکا حاصل شد و تنها یک ساعت پیش از مراسم تحلیف بایدن در تاریخ ۲۰ ژانویه نهایی شد و دولت بایدن به منظور انجام بررسی‌های بیشتر، اجرای این توافق را به حالت تعلیق درآورد.

“گرگوری میکس”، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: من هنوز سوالات زیادی درمورد تصمیم دولت بایدن برای اجرایی کردن این معامله پیشنهادی دولت ترامپ درخصوص فروش جنگنده‌های اف-۳۵، پهپادهای مسلح، مهمات و دیگر تسلیحات به امارات دارم.

وی افزود: خوشبختانه هیچ یک از این نقل و انتقالات به زودی صورت نمی‌گیرند و بنابراین کنگره برای بررسی اینکه آیا این معاملات باید اجرایی شوند یا خیر و اینکه چه محدودیت‌ها و شرایطی باید در این رابطه اعمال شوند، زمان کافی دارد.

به خاطر مشارکت امارات در جنگ یمن که یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی جهان محسوب می‌شود، گروه‌های حقوق بشری نیز نسبت به این فروش تسلیحاتی ابراز نگرانی کرده‌اند.

“فیلیپ ناصیف”، مدیر اداره خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای گفت: پهپادهای آمریکا می‌توانند مسؤول حملات امارات باشند که قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض می‌کنند و باعث کشته یا زخمی شدن هزاران غیرنظامی یمنی می‌شوند.

“مرکز امور سیاست خارجه نیویورک” نیز شکایت‌نامه‌ای درخصوص این توافق تسلیحاتی با امارات تنظیم کرده است.

“جاستین توماس راسل”، مدیر این مرکز غیرانتفاعی در بیانیه‌ای گفت: این تسلیحات ممکن است به دست افراد نادرستی بیفتد و گروه ما امیدوار است که دولت بایدن نگرانی‌های انسانی را در اولویت قرار دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 6 =